سئوالاتی که پوتین را احاطه کرده

    کد خبر :517702
پوتین

د. عصام نعمان در البناء نوشت: هیچ چیز در سیاست بدون هزینه نیست. این قاعده البته در تعامل بین ایالات متحده و اسرائیل، بویژه در زمان ترامپ، صدق نمی کند. بلکه در رابطه بین روسیه و رژیم صهیونیستی شاهد آن هستیم. یوسی میلمان، تحلیلگر مسائل امنیتی در روزنامه معاریو می گوید: در نظر پوتین، هیچ چیز بدون بها نیست و دیر یا زود، وی در مقابل کمکی که دستگاههای اطلاعاتی روسیه در مورد بازگرداندن جسد سرباز اسرائیلی کردند، چیزی می خواهد.

به گزارش بازتاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: شاید مروری سریع بر اتفاقات مربوط به واگذاری جسد زخاریا به نتانیاهو، به ما کمک کند تا بتوانیم بهای احتمالی آن را پیش بینی کنیم. از صحبتهای پوتین و نتانیاهو در می یابیم که تل آویو دو سال قبل از روسیه خواسته بود درباره یافتن بقایای این سرباز، به نیروهای اسرائیلی کمک کند. در ادامه، پوتین در جریان استقبال باشکوهی که از نخست وزیر اسرائیل به عمل آورد، از هدیه خود، یعنی ارسال بقایای جسد زخاریا بومیل به قدس اشغالی خبر داد.

اما براساس آنچه از خبرگزاری رسمی سوریه اعلام شد، دولت سوریه هیچگونه اطلاعی در این مورد نداشته و آنچه بوقوع پیوست، دلیلی است برای همکاری گروههای تروریستی سوریه با موساد.

در صورت صحت این اطلاعات، مسکو چطور به خود اجازه همکاری با گروههای تروریستی، برای گرفتن بقایای جسد سرباز اسرائیلی و تحویل آن به تل آویو را داده است؟ در حالی که باید این بقایا را به دولت سوریه تحویل می داد، تا امکان مبادله آن با اسرای سوری یا فلسطینی که در زندانهای اسرائیل به سر می برند، فراهم شود.

حتی اگر روسیه منافع مشروعی از این اقدام خود داشته، ایا این مجوز را داشت تا بدون اطلاع هم پیمان سوریه ای چنین خدمتی به دشمن سوریه، یعنی اسرائیل کند؟

سوالات زیادی در این زمینه مطرح می شود؛ ایا ممکن است بهای این کمک مسکو به تل آویو مبتنی بر درخواست ان از طرف اسرائیلی برای طولانی تر کردن زمان هشدار، پیش از انجام عملیات هوایی در آسمان سوریه است؟ یا اینکه مسکو قصد دارد ضمانتی را از صهیونیستها بگیرد تا بر اساس آن، از تهدید خود در مورد از بین بردن اس 300، در صورت انتقال سیطره و کنترل آن به سوریه، صرفنظر کند؟

بالاخره انگیزه واقعی مسکو از این اقدام غافلگیر کننده و پیچیده مشخص می شود، اما قطعا باید تا پایان یافتن انتخابات اسرائیل، منتظر آن باشیم؛ انتخاباتی که با هدیه بزرگ پوتین به نتانیاهو فرصت پیروزی وی در آن، افزایش یافته است.

اما چه زمانی پوتین از «معامله بقایای جسد سرباز اسرائیلی» پرده بر می دارد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید