دعوت پوتین از رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه

    کد خبر :517423
پوتین

یک رسانه چینی گزارش کرد دولت روسیه به طور رسمی از ‘کیم جونگ اون‘ رهبر کره شمالی برای سفر به مسکو دعوت کرده است و او احتمالا در آینده نزدیک راهی روسیه خواهد شد.

به گزارش بازتاب تارنمای یی سی چین روز سه شنبه نوشت، دولت کره شمالی هنوز به این درخواست پاسخ نداده است، اما روسیه خواستار آن شده که این دیدار در سال جاری میلادی انجام شود.

گزارش حاکی است مذاکرات کره شمالی و آمریکا پس از دیدار سران دو کشور در هانوی ویتنام در ماه فوریه امسال و شکست این ملاقات به بن بست رسیده است.

رسانه چینی می‌افزاید به نظر می‌رسد کره شمالی تمایل دارد برای برون رفت از این شرایط، روابط با کشور‌های دیگر بخصوص روسیه را گسترش دهد.

یوری اوشاکف مشاور ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه می‌گوید دعوتنامه دولت روسیه رسما در هفته گذشته تسلیم رهبر کره شمالی شده است و دو طرف در حال رایزنی هستند تا سفر در اسرع وقت انجام شود.

پوتین ماه می‌سال گذشته از رهبر کره شمالی رسما برای حضور در اجلاس اقتصاد شرقی دعوت کرد، اما کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در این کنفرانس شرکت نکرد.

اگر رهبر کره شمالی سال جاری میلادی به روسیه سفر کند، اولین دیدار وی با پوتین و اولین نشست سران دو کشور پس از سال ۲۰۱۱ میلادی خواهد بود که کیم قدرت را در کره شمالی در اختیار گرفت.

روابط دو کشور در ماه‌های گذشته بسرعت رو به بهبود بوده است مقام‌های دو طرف ملاقات‌هایی در هر دو کشور داشته اند و قرار است در تازه‌ترین تحول گروه پارلمانی روسیه که به روابط دو کشور رسیدگی می‌کند، روز جمعه به پیونگ یانگ سفر کند.

تارنمای چینی می‌نویسد که در دیدار قریب الوقوع سران روسیه و کره شمالی، دو طرف درباره مناسبات دوجانبه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای گفتگو خواهند کرد.

لو جین کارشناس موسسه پانگول در پکن می‌گوید حتی اگر دیدار سران دو کشور انجام نشود باز هم نشان می‌دهد که کره شمالی دیگر نمی‌خواهد مذاکراتش محدود به آمریکا و دونالد ترامپ رییس جمهور آن کشور باشد ضمن آنکه کره جنوبی هم از تعاملات روسیه و کره شمالی استقبال کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید