انتخابات پارلمانی اسرائیل آغاز شد

    کد خبر :517375
انتخابات پارلمانی اسرائیل

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی با باز شدن مراکز رای‌گیری در فلسطین اشغالی به منظور تعیین تکلیف ۱۲۰ کرسی پارلمان و همچنین کابینه جدید این رژیم آغاز شد.

به گزارش بازتاب، به نقل از «اسپوتنیک»، مراکز رای‌گیری در رژیم صهیونیستی، از ساعت هفت صبح امروز به وقت فلسطین اشغالی (۰۸:۳۰ دقیقه به وقت تهران) باز شد تا رسما انتخابات پارلمانی در این رژیم آغاز شود.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، انتظار می‌رود که نتیجه اولیه این انتخابات در ساعت ۲۲ به وقت فلسطین اشغالی اعلام شود تا علاوه بر تعیین تکلیف ۱۲۰ کرسی پارلمان این رژیم، سرنوشت نخست‌وزیر و کابینه جدید رژیم صهیونیستی هم مشخص شود.

نظرسنجی‌های پیش از انتخابات در رژیم صهیونیستی نشاندهنده رقابت نزدیک دو جریان رقیب در این انتخابات حکایت داشته است.

دو جریان اصلی در این انتخابات، حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ائتلاف انتخاباتی موسوم به «آبی و سفید» به ریاست «بنی گانتز» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش این رژیم است.

آخرین نظرسنجی که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه شب منتشر کرد، حاکی از آن است که حزب لیکود و ائتلاف آبی و سفید مساوی خواهند بود و هر کدام ۲۸ کرسی به دست خواهند آورد.

انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به «کنست»، هر چهار سال برگزار می‌شود و حزب یا ائتلافی که بیشترین آراء را به دست آورد، نخست‌وزیر آینده را معرفی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید