راهپیمایی فضایی ایستگاه فضایی بین المللی با مشکل روبرو شد

    کد خبر :517304
ایستگاه فضایی بین المللی

فضانوردان در راهپیمایی فضایی چند ماموریت تعمیر و ارتقا را نیز انجام دادند اما در مسیر انجام ماموریت ها با مشکلاتی روبرو شدند. این پیاده روی ۶ ساعت و ۲۹ دقیقه طول کشید.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپیس، روز گذشته فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فرایند جایگزین کردن باتری و تنظیم کابل‌های خارج از ایستگاه را طی یک راهپیمایی فضایی تکمیل کردند.

«آن مک کلین» فضانورد آمریکایی و «دیوید سنت ژاک» فضانورد کانادایی این راهپیمایی فضایی ۶ ساعت و ۲۹ دقیقه‌ای را انجام دادند. هدف از این راهپیمایی مأموریت‌های تعمیر و ارتقا ایستگاه بود. اما مشکلات کابل‌های اینترنتی در آزمایشگاه آمریکا برای این دو فضانورد مشکلاتی ایجاد کرد.

فضانوردان باید با باز کردن یکی از پوشش‌های موجود روی ایستگاه به کابل‌های زیر آن دسترسی می‌یافتند تا ارتباط اینترنتی برای انجام آزمایش‌ها در ایستگاه فضایی را ارتقا دهند. اما یکی از بست‌های اتصالی این پوشش باز نمی‌شد. در نهایت یکی از کارشناسان ناسا در مقر زمینی مراحل باز کردن پیچ را همراه آن مک کلین گام به گام طی کرد تا این مشکل حل شد.

اما این تنها مشکل فضانوردان نبود آنها باید فرایند نصب باتری‌های جدید را تکمیل می‌کردند. اما صفحه شارژ و تخلیه شارژ یکی از باتری‌ها به درستی کار نمی‌کرد. بنابراین آنها مجبور شدند از یک پنل آداپتور جدید برای تکمیل فرایند نصب باتری‌ها استفاده کنند.

پس از آن فضانوردان باید بازوی رباتیک کانادایی Canadarm۲ را بررسی می‌کردند که برای بلند کردن تجهیزات و تعمیر در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید