وزش باد شدید در تهران طی امروز

    کد خبر :516866
وزش باد شدید

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وزش باد شدید در تهران طی امروز (19 فروردین) گفت: هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط پاک قرار دارد.

حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه امروز (۱۹ فروردین) است، اظهار کرد: به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز بر سرعت باد افزوده می‌شود و برای برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی – شمال‌غربی انتظار می‌رود که در پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا موثر است.

وی با اشاره به اینکه این شرایط پابرجا نیست و به تدریج از شبانگاه امشب، میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، تصریح کرد: با تداوم این وضعیت جوی انتظار می‌رود در صبحگاه فردا (۲۰ فروردین) افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: به تدریج با تغییر شرایط جوی طی فردا، برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود که کاهش غلظت آلاینده‌ها را به دنبال دارد و از این رو تا روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) شرایط کیفیت هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت برقرار می‌شود.

به گفته شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا،، همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز آینده افزایش جزیی خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۴۸ در شرایط پاک قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۵۰ همچنان در شرایط پاک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید