راه ايجاد اشتغال برای جوانان، نوآوری و دانش بنيان كردن اقتصاد است

معاون اول رئيس جمهور يكي از اصلی‌ترين دغدغه های كشور را اشتغال‌زايی براي جوانان تحصيلكرده دانست و گفت: فارغ التحصيلان دانشگاهی بزرگترين سرمايه كشور هستند كه می‌توانند به توسعه اقتصاد كشور كمك كنند و راه اشتغالزايی برای اين جوانان نوآوری، خلاقيت و دانش بنيان كردن اقتصاد كشور است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور،اسحاق جهانگيری امروز (دوشنبه) در آيين بهره برداری مرحله نخست اتصال فيبر نوری به منازل كه در شركت مخابرات ايران برگزار شد با تبريك عيد سعيد مبعث اظهار داشت: متأسفانه امروز در دنيا عده‌ای اصرار دارند كه چهره‌ای خشن و نفرت‌انگيز از اسلام به نمايش بگذارند كه كاملاً مغاير با چهره واقعی و رحمانی اسلام است.

جهانگيری در ادامه با بيان اينكه جهان امروز، جهان نوآوری و خلاقيت است، گفت: گزارشی كه مسئولين شركت مخابرات ايران از دستاوردهای اخير ارايه كردند بسيار خوشحال كننده بود و اگر بخواهيم نوآوری و خلاقيت را به صورت جدی در كشور دنبال كنيم بايد به دنبال كانون اصلی كه بتواند اقتصاد كشور را متحول كند باشيم.

معاون اول رئيس جمهور گفت: اقتصاد ايران همواره متكی به منابع طبيعی بوده است و امروز مردم انتظار دارند كه اقتصاد كشور درآمد و رفاه برای آنها فراهم كند و بتواند برای جوانان فرصت‌های شغلی فراهم نمايد.

 

جهانگیری در ادامه كانون اصلی دانش بنيان كردن اقتصاد را دانشگاه‌های كشور دانست و افزود: نگاه به دانشگاه ها بايد متحول شود و نبايد برخی محدوديت‌های اجباری از بيرون، دانشگاه‌ها را محصور كند. بايد مسير فعاليت برای دانشگاه‌ها در جهت توسعه كشور فراهم شود.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید