دستگیری کارمندی که داده‌های سرور شرکت اینترنتی را تخریب کرد

  • حوادث
  • یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲
    کد خبر :516425
سرور شرکت اینترنتی

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری مردی که اقدام به تخریب و تغییر داده‌های سرور شرکت اینترنتی کرده بود خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی در این باره اظهار کرد: مدتی قبل مدیر یکی از شرکت‌های اینترنتی با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که فردی با دسترسی به پنل مدیریت سایت و سیستم امنیتی این شرکت، اطلاعات و داده‌های موجود در سرور سایت را تخریب کرده است. در همین راستا ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داده و بررسی های بیشتری انجام دادند.

وی افزود: در تحقیقات فنی و عملیاتی ماموران پلیس مشخص شد عامل این اقدام‌ها پس از به دست آرودن رمز عبور، وارد پنل اطلاعات سایت شرکت شده و داده‌های اطلاعاتی را تخریب کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران در ادامه با اشاره به انجام تحقیقات ویژه توسط تیم پلیسی گفت: تیم پلیسی متوجه شدند فردی که داده‌های سرور این شرکت اینترنتی را تخریب کرده فردی بوده که توانسته است از داخل شرکت به سرور مدیریت وارد شود. در همین راستا با هماهنگی مدیر شرکت تجسس‌های پلیسی و فنی اطلاعاتی آغاز و در همان ابتدا با توجه به مدارک بدست آمده یکی از پرسنل شرکت به نام احمد 33 ساله به عنوان مظنون اصلی این پرونده دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به انجام بازجویی از احمد که از کارمندان این شرکت بوده است گفت: متهم ابتدا خود را در ماجرای دستکاری اطلاعات داده‌های سرور شرکت بی‌خبر می‌دانست اما زمانی که در برابر مدارک و شواهد فنی اطلاعاتی پلیس فتا قرار گرفت به جرم خود اعتراف کرد و در بازجویی ها گفت که به علت خصومت شخصی با مدیر این شرکت تصمیم به انتقام گیری گرفته و یک روز که توانسته رمز ورود به سیستم مدیریت را بدست آورد برخی اطلاعات شرکت را حذف و برخی را تغییر داده است.

به گفته رئیس پلیس فتا تهران، متهم پس از اعتراف به جرم خود برای سیر مراحل قانونی به دادسرای جرائم رایانه‌ای منتقل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید