ترامپ: ایران می‌خواهد اسرائیل را بکشد

    کد خبر :516300
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی بار دیگر با لفاظی علیه توافق هسته‌ای مدعی شد که به دلیل رفتار‌های خطرناک ایران از این توافق خارج شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در سخنرانی‌اش در گردهمایی سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در لاس‌وگاس در ایالت نوادا به موضوع ایران پرداخت و ادعا‌های خود مبنی بر فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه را تکرار کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری لاس‌وگاس سان، ترامپ در این نشست گفت: من سال پیش تصمیم گرفتم از توافق هسته‌ای با ایران که یک‌جانبه و خطرناک بود، خارج شوم. توافق هسته‌ای با ایران فاجعه‌بار بود. آن‌ها می‌خواهند اسرائیل را بکشند و نابود کنند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعا‌های واهی خود گفت که ایران پشت برخی درگیری‌های خطرناک منطقه خاورمیانه بوده و او به همین دلیل واشنگتن را از توافق هسته‌ای خارج کرده است.

به گزارش ایسنا، وی همچنین به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از خروجش از توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت که سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون وجود داشته را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده و از زمان روی کار آمدن او شرایط در ایران تغییر کرده است.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش از دموکرات‌هایی که گفته‌اند در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ به توافق هسته‌ای با ایران بازمی‌گردند، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده است که روزنامه وال استریت ژورنال و خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش دادند که دولت ترامپ در ادامه سیاست‌هایش علیه کشورمان قصد دارد نام سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. این نخستین بار است که واشنگتن واحد نظامی یک دولت را به عنوان گروهی تروریستی اعلام می‌کند.

ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای خارج شد و سپس تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند تا سیاست خصمانه خود مبنی بر اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی را اجرایی کند. اکنون برخی تحلیلگران می‌گویند که قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی فشار اقتصادی بیشتری بر ایران اعمال نمی‌کند و تنها موجب افزایش تنش‌ها میان دو کشور می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید