همه نگاه‌ها معطوف به راستی‌آزمایی وعده‌های انتخاباتی شماست

    کد خبر :51616

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: حداقل انتظار جامعه از رئیس‌جمهور دامنه تغییرات ۵۰ درصدی کابینه با شاخص گفتمانی است.

به گزارش تسنیم، بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه 18 تیر) در صحن علنی پارلمان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: حماسه انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه با مشارکت کم‌نظیر مردم روبرو شد و بیش از 40 میلیون نفر با رای خود ضامن امنیت کشور شدند و آب پاکی بر دست بدخواهان نظام ریخته شد و به فرموده رهبر معظم انقلاب رای به نظام بود.

وی افزود: انتخابات با مشارکت بالای مردم علاوه بر حمایت از نظام صحنه رقابت جریان‌های ریشه‌دار سیاسی بود که علاوه بر رقابت همه باید به نتیجه آن احترام بگذارند و از دو قطبی سازی کشور خودداری کنند.

پارسایی با اشاره به اینکه مردم نشان دادند که می‌توانند به خوبی الگویی برای مردم کشورهای دیگر باشند، خاطرنشان کرد: 24 میلیون رای نه به شخص روحانی که رای به عملکرد، دیدگاه‌ها و شعارها و پیمانی بود که رئیس جمهور با مردم منعقد کرد. رای به روحانی نه به تحریم‌ها، نه به چند برابر کردن یارانه و کارانه امروز و نه به سیب‌زمینی دیروز و همچنین نه به مردم‌فریبی بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: نتیجه انتخابات علیرغم تحریم‌ها و هجمه‌های غیرمنصفانه علیه دولت نشان از فهم ملت دارد که این موارد کافی است تا در هر کجای دنیا دولت را زمین‌گیر کند.

پارسایی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: آقای روحانی 24 میلیون رای به شما در حوزه سیاسی، روابط خارجی، موفقیت در برجام، برداشتن تحریم‌ها، بازگرداندن عزت ملی و رای به موفقیت در حوزه سلامت بود. همچنین رای به شعار شما در تعامل با دنیا و ایجاد رونق اقتصادی و برداشته شدن بقیه تحریم‌ها بود.

وی افزود: آقای روحانی صدای مظلومیت شما حتی در کابینه‌ات شنیده شد آن زمان که دوستان نیمه‌راه تا آخر سست بنیان و همراهان سست‌عناصر بودند. آقای روحانی شما به هیچ کس مدیون نیستید به جز ملت.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: راه رسیدن به وعده‌های داده شده تنها با مدیرانی میسر می‌شود که به شعارهای شما ایمان داشته باشند و نه کابینه و مدیرانی که از حالا زنبیل خود را در صف دولت بعد گذاشته‌اند. وعده‌های‌تان با کابینه‌ای محقق می‌شود که در راستای حقوق شهروندی و انسجام ملی وزرای جوان دانا در کنار پیران خردمند باشند.

پارسایی ادامه داد: انتظار مردم از شما بستن کابینه‌ای پاکدست، گفتمانی و کارآمد است مردم با حضور مسئولانه در تمام برهه‌ها به جمهوریت نظام مصونیت بخشیدند و هم اکنون منتظر جواب رئیس جمهور هستند.

وی تاکید کرد: همه نگاه‌ها معطوف به راستی‌آزمایی وعده‌های داده شده و پیمان‌های داده شده هستند. حداقل انتظار جامعه دامنه تغییرات 50 درصدی با شاخص گفتمانی و همچنین هماهنگی و هم‌آهنگی با شخص جنابعالی است. عقب نشستن از این انتظار حداقلی بی‌توجهی به سرمایه اجتماعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید