تکذیب فوت یک بیمار به دلیل تب کریمه در تهران

    کد خبر :51603

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت خبر فوت بیمار در تهران به دلیل تب کریمه را تکذیب کرد.

به گزارش بازتاب و به نقل از وبدا؛ مهدی گویا درباره بیماری تب کریمه کنگو گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در تهران مشاهده نشده است و اخباری که در این رابطه منتشر شده، کذب است.
وی در ادامه با بیان اینکه تمامی موارد مشکوک به این بیماری نمونه گیری شده و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت تشخیص قطعی آن اعلام می شود، گفت: در مجموع ۵۶ بیمار مبتلا به عفونت تب کریمه کنگو وجود داشته است که به جز ۳ مورد فوتی، بقیه بهبود پیدا کردند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر این که رعایت نکات بهداشتی مهترین عامل پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، افزود: تب کریمه کنگو عمدتا بیماری افرادی است که با دام سر و کار دارند و سایر افراد بیشتر بر حسب اتفاق به این بیماری مبتلا می شوند.
گویا گفت: افرادی که به صورت مستقیم با دام سرو کار دارند از طریق گزش کنه ای که روی بدن دام قرار دارد، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند، اما در اکثر موارد ابتلا، افراد بر اثر کنه آلوده، گزیده شده اند که قبلا روی بدن قرار داشته است و مواردی از ابتلا نیز در زمان ذبح یا تماس با احشای(اعضای داخلی بدن) و ترشحات و خون دام، شناسایی شدند.
تامین گوشت از محل های مطمئن
وی با اشاره به اینکه مردم حتما گوشت را از محل مطمئن و مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور خریداری کنند، گفت: دامی که ذبح می شود، باید ۲۴ ساعت در شرایط ویژه و دمای یخچال، نگهداری شود تا ویروس موجود در بدن، گوشت و احشاء(اعضای داخلی بدن) دام از بین برود و قابل استفاده باشد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خاتمه گفت: بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت پخته و بهداشتی، منتقل نمی شود، افزود: گوشتی که در شرایط مناسب بهداشتی نگهداری شده و خوب پخته شده باشد، امکان انتقال تب کریمه کنگو را به صفر می رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید