الاخبار: مصر و اردن موافقت اولیه خود با معامله قرن را اعلام کرده‌اند

    کد خبر :515946
معامله قرن

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که دولت آمریکا از اردن خواسته نیم میلیون آواره فلسطینی را در مقابل سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد دلاری در این کشور اسکان دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، الاخبار مدعی شد که مصر و اردن موافقت اولیه خود با بند‌های معامله قرن را اعلام کرده‌اند، اما ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفته که این معامله خطرناک و اجرای آن بسیار دشوار است.

به نوشته این روزنامه، قرار است به موجب معامله قرن، بخش‌هایی از اراضی اردن به رژیم صهیونیستی داده شود و در مقابل عربستان سعودی نیز به همین مقدار اراضی خود را به اردن بدهد.

روزنامه مذکور تاکید کرد که معامله قرن همچنین شامل تشکیل کنفدراسیون مشترک بین رژیم صهیونیستی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره کرانه باختری خواهد بود.

نقش مصر نیز در این بین، تسهیل تردد فلسطینیان به مصر و بالعکس سپس اسکان آن‌ها در این کشور و احداث مناطق بزرگ صنعتی برای آنان در خاک مصر خواهد بود و در مقابل، ۶۵ میلیارد دلار به این کشور پرداخت شده و شبه جزیره سینا نیز بازسازی خواهد شد.

روزنامه الاخبار تاکید کرد که قرار است جزئیات نهایی معامله قرن در جریان سفر هفته آینده عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر به واشنگتن به او ارائه شود.

این روزنامه تاکید کرد که تامین منابع مالی اجرای بند‌های معامله قرن به عهده برخی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس خواهد بود.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در گفتگو با روزنامه “معاریو” ضمن افشای برخی جزئیات معامله قرن، تصریح کرد که هر کس گمان کند کشوری به اسم فلسطین تشکیل خواهد شد که از هر دو جهت “اسرائیل” را احاطه می‌کند، کاملا به اشتباه رفته است.

نتانیاهو عنوان کرد که سه مساله ثابت (در معامله قرن) وجود دارد که عبارت هستند از عدم تخلیه حتی یک شهرک صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین، سیطره دائمی رژیم صهیونیستی بر کل منطقه غرب اردن و عدم تقسیم قدس (میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها).

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید