لاغری سریع در ۳ روز با رژیم سیب زمینی و ماست

    کد خبر :515866
رژیم سیب زمینی و ماست

رژیم سیب زمینی و ماست شاید کمی سخت باشد، اما نتایج خوبی دارد. افرادی که اضافه وزن دارند دست کم یک بار رژیم‌های لاغری را تجربه کرده اند.

بعضی رژیم‌ها سخت و طولانی است و به همین خاطر ممکن است بازدهی کمی داشته باشد. یکی از رژیم‌های موثر کاهش وزن، رژیم سیب زمینی است.

با رژیم سیب زمینی می‌توانید در مدت سه روز در حدود ۵ کیلو کم کنید. در این رژیم، سیب زمینی را به تنهایی بدون نان میل کنید. همچنین باید سیب زمینی پخته مصرف شود. در این رژیم به مدت سه روز در تمامی میان وعده و وعده‌های اصلی باید سیب زمینی پخته مصرف شود.

رژیم میوه و سبزیجات برای لاغری طرفداران بسیاری دارد. رژیم قارچ، رژیم موز و رژیم لاغری سیب زمینی را می‌توان از محبوب‌ترین این رژیم‌های غذایی کاهش وزن نام برد.

ارزش غذایی سیب زمینی

سیب زمینی معمولی یا شیرین بدون چربی، سرشار از مواد مغذی کم کالری است. این ماده غذایی، گزینه خوبی برای هر نوع رژیم غذایی محسوب می‌شود. حدود ۱۰۰ گرم سیب زمینی پخته که ۲/۱ فنجان می‌شود ۹۴ کالری، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر دارد. همچنین منبع خوبی از ویتامین c، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین B۶ محسوب می‌شود. میزان کالری موجود در ۱۰۰ گرم سیب زمینی، تقریبا برابر با یک لیوان آب پرتقال با حدود ۹۰ کالری است.

متاسفانه اکثر افراد، سیب زمینی را به صورت ساده مصرف نمی‌کنند و بیشتر چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده می‌خورند. سیب زمینی سرخ کرده و چیپس حاوی مقادیر کالری و چربی بیشتر هستند و انتخاب سالمی برای رژیم لاغری تان محسوب نمی‌شوند. ۲۸ گرم چیپس که حدود ۱۰ تا ۱۵ عدد می‌شود ۱۴۹ کالری، ۱۰ گرم چربی، ۱۵ گرم کربوهیدرات، و ۲ گرم پروتئین دارد. ۱۰ عدد سیب زمینی سرخ کرده ۱۲۳ کالری، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر دارد. نه چیپس و نه سیب زمینی سرخ کرده هیچ کدام به اندازه سیب زمینی ساده منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی به شمار نمی‌روند.

همین میزان سیب زمینی شیرین پخته شده ۹۰ کالری، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبردارد. سیب زمینی پخته، نه تنها نسبت به سیب زمینی معمولی منبع بهتری از فیبر محسوب می‌شود بلکه میزان بیشتری ویتامین A، C. و B۶ و پتاسیم دارد.

از سوی دیگر ماست موجود در این رژیم لاغری، سیستم گوارش را تنظیم کرده و مایعات اضافی، سموم و سایر مواد مضر را از بدن دفع می‌کند. ماست به قدری بر لاغری و کاهش وزن تاثیر دارد که یک رژیم جداگانه مختص لاغری با ماست دارد. با پیروی از این رژیم سه روزه سیب زمینی و ماست ظرف ۳ روز ۵ کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

نقش سیب زمینی در کاهش وزن

در حالی که مطالعات نشان از وجود رابطه میان مصرف سیب زمینی و افزایش وزن دارند، اما اگر دریافت کالری خود را محدود کنید، خوردن سیب زمینی نمی‌تواند در رژیم لاغری تان مشکلی ایجاد کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در ژورنال کالج آمریکایی تغذیه منتشر شد، به مقایسه کاهش وزن ۲ گروه از افراد پرداخت که رژیم کم کالری داشته و گروهی سیب زمینی مصرف می‌کردند و گروهی آن را حذف کرده بودند. نتایج مطالعه دریافت که مصرف سیب زمینی تاثیری در افزایش وزن افراد نداشته است.

سیب زمینی ساده برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند فوایدی دارد. طبق گزارش شورای اطلاعات غذایی اروپا، سیب زمینی ساده یکی از سبزیجات فوق العاده سیرکننده است که باعث می‌شود به مدت طولانی تری احساس سیری کنید. وقتی قصد دارید غذای کمتری بخورید، این ویژگی مهمی محسوب می‌شود.

برنامه غذایی رژیم ۳ روزه سیب زمینی و ماست

روز اول

صبحانه: یک سیب زمینی پخته بدون نمک، یک فنجان ماست

ناهار: ۲ سیب زمینی پخته بدون نمک، یک فنجان ماست

شام: ۲ فنجان ماست

روز دوم

صبحانه: یک فنجان ماست

ناهار: ۲ سیب زمینی پخته بدون نمک، یک فنجان ماست

شام: یک سیب زمینی پخته بدون نمک، یک فنجان ماست

روز سوم

صبحانه: یک سیب زمینی پخته بدون نمک

ناهار: یک سیب زمینی پخته بدون نمک، یک فنجان ماست

شام: یک فنجان ماست

توصیه

در طی دوره سه روزه این رژیم حتما آب فراوان میل کنید. برای تنوع می‌توان در یک وعده به جای سیب زمینی از یک عدد تخم مرغ نیز استفاده کرد. می‌توانید سیب زمینی را همراه با نمک و فلفل میل کنید، ولی از مصرف نان، روغن و سایر خوراکی‌ها در طی رژیم سیب زمینی خودداری کنید. همچنین نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه نیز باید بدون قند و شکر استفاده شوند و خوردن نوشابه در طی این مدت ممنوع است.

نهایت زمانی که می‌توان رژیم لاغری سیب زمینی را ادامه داد هفت روز است و پیشنهاد می‌شود که اگر قصد دوباره گرفتن این رژیم کاهش وزن را دارید فاصله‌ای یک ماهه بین رژیمتان بگذارید. در صورت ضعف و بی حالی می‌توانید یک عدد خرما در میان وعده میل کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید