بوئینگ تولید هواپیمای 737max را کاهش می‌دهد

    کد خبر :515739
بوئینگ

شرکت بوئینگ از تصمیم خود برای کاهش سطح تولید هواپیماهای مدل 737max خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ اعلام کرد تولید ماهانه هواپیماهای مسافری مدل 737max را به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

این تصمیم در پی سقوط دو فروند از این نوع هواپیما که بیش از ۳۰۰ کشته برجا گذاشت اتخاذ شده است.

علاوه بر تصمیم برای کاهش تولید این نوع هواپیما، «دنیس مویلنبورگ» مدیر اجرایی هواپیماسازی بوئینگ از خانواده تمام قربانیان سقوط دو هواپیمای مسافربری بوئینگ در اندونزی و اتیوپی عذرخواهی کرد.

در بیانیه رسمی شرکت بوئینگ آمده است: ما عمیقأ برای از دست‌دادن زندگی‌هایی که قربانی سقوط دو فروند ۷۳۷ مکس شدند، متأسف هستیم. رنج این دو تراژدی بر قلب همه ما در بوئینگ سنگینی می‌کند و ما به تمام بازماندگان قربانیان این دو حادثه تسلیت می‌گوئیم. همه ما در شرکت بوئینگ می‌دانیم که این دو حادثه چه پیامدهایی سهمگینی برای خانواده و دوستان قربانیان دارد.

هواپیماسازی بوئینگ اعتراف کرده است که نقص در سیستم کنترل خودکار پرواز جت‌های مسافربری ۷۳۷ مکس دلیل سقوط دو فروند از آنها در شش ماه گذشته بوده است.

این سیستم به صورت ویژه برای این جت‌ها برنامه‌ریزی شده که مصرف سوخت اندکی دارند.

در حادثه سقوط جت مسافربری خطوط هوایی لاین‌ایر اندونزی در اکتبر گذشته، دماغه هواپیما به سمت زمین هدایت شده بود. چنین سناریویی در سقوط هواپیمای خطوط هواپیمایی اتیوپی در ماه مارس نیز تکرار شده است.

هواپیمای مسافربری بوئینگ در اندونزی ۱۸۹ سرنشین و در اتیوپی ۱۵۷ سرنشین داشت که تمامی آنها کشته شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید