۱۶ روش برای جلب سریع دوستی دیگران

    کد خبر :515646
جلب سریع دوستی دیگران

هنوز به درستی مشخص نشده که منشا دوستی به چه چیزی باز می‌گردد. شاید یک لبخند، هوش بالا، اجتماعی بودن و دلایل بسیار دیگری منشا دوستی باشند. در اینجا قصد داریم ۱۶ روش استاندارد را معرفی کنیم که می‌تواند آغاز کننده دوستی بین انسان‌ها باشد.

دانشمندان پس از انجام پژوهش‌های متعدد به ۱۶ روش و فاکتور دست یافته اند که می‌تواند آغاز کننده دوستی بین انسان‌ها باشد. در ادامه به این ۱۶ روش خواهیم پرداخت.

رفتار‌های طرف مقابل را کپی کنید

این راهبرد به انعکاس رفتاری موسوم است. در این روش ما برای جلب دوستی و رفاقت دیگران رفتار‌ها و کنش‌های آن‌ها را تقلید می‌کنیم. در این تکنیک همچنین سعی می‌شود زبان بدن، ژست‌ها و حالات صورت طرف مقابل تقلید شود. این روش که به تاثیر آفتاب پرست نیز موسوم است در ایجاد دوستی تسهیل بوجود می‌آورد.

به دیگران نزدیک شود

اگر می‌خواهید دوستی کسی را جلب کنید، باید سعی نمایید بیشتر در اطراف او باشید، زیرا انسان‌ها چهره‌های آشنا را بیشتر دوست دارند. در این روش حتی اگر با طرف مقابل هم تعامل نداشته باشید باز هم به صرف مشاهده شدن باعث می‌شوید تا دوستی طرف مقابل بیشتر جلب شود.

از دیگران تعریف کنید

هر آنچه که در خصوص طرف مقابل بر زبان می‌آورید وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما تاثیر دیگری نیز دارد. دانشمندان دریافتند که اگر طرف مقابل خود را باهوش و یا مهربان توصیف کنید، طرف مقابل نیز همین خصایص را در شما تصور می‌کند و شخصیت شما را اینگونه متصور می‌شود. در واقع هر آنچه که در خصوص طرف مقابل بر زبان می‌آورید، به طور ناخودآگاه به صورت تعریف از خودتان درمی آید.

احساسات مثبت نشان دهید

انسان‌ها احساسات یکدیگر را درک می‌کنند. در واقع آن‌ها حتی اگر با هم صحبت نکنند باز هم بار منفی و یا مثبت احساس طرف مقابل را حس می‌کنند؛ لذا بهتر است در هر صورت دارای احساس مثبت باشید تا طرف مقابل را به سوی خود جلب نمایید. دوستی دیگران نسیب کسی می‌شود که احساسات مثبتی از خود نشان می‌دهد.

گرم و دوستانه رفتار کنید

اگر خود را فردی گرم و اجتماعی و غیر رقابتی نشان دهید همه به سوی شما جذب می‌شوند. از سوی دیگر باید نشان دهید فرد شایسته‌ای هستید، زیرا شایستگی در حوزه تحصیل و یا مسائل اقتصادی نیز دوستی شما با دیگران را ارتقا می‌دهد.

هر از گاهی نقص‌های خود را نشان دهید

انسان‌ها تمایلی به دوستی با افراد بی نقص ندارد. آن‌ها دوست دارند اشتباهات دیگران را ببینند، لذا هر از گاهی اشتباهات و ضعف‌های خود را نشان دهید. نشان دهید که اصلا انسان کاملی نیستید بلکه بمانند دیگران شما هم اشتباه می‌کنید.

بر ارزش‌های مشترک تاکید کنید

انسان‌ها دوستی و تمایل بیشتری به دیگرانی که دارای ارزش‌های مشترک با آن‌ها هستند نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید به دیگران بیشتر نزدیک شوید سعی کنید نشان دهید که در ابعاد مختلف زندگی دارای ارزش‌های مشترک با آن‌ها هستید.

هر از گاهی طرف مقابل را لمس کنید

طوری دیگران را لمس کنید که چندان جلب توجه نکند. مثلا لمس دست‌ها و یا جا‌های غیر حساس اگر به شکل هوشمندانه‌ای صورت گیرد حسی از دوستی و رفاقت ایجاد می‌کند.

لبخند بزنید

مهم نیست ژست بدن شما به چه شکل باشد، زیرا در ابتدا این لبخند شماست که دوستی دیگران را جذب می‌کند. هر نوع لبخندی باعث ایجاد حس نزدیکی و رفاقت می‌شود و شما را در خاطر طرف مقابل حک می‌کند.

دیگران را آنگونه ببینید که دوست دارند دیده شوند

دیگران تصوری در مورد خود دارند که مایلند طرف مقابل نیز آن‌ها را با همان تصویر درک کند؛ لذا باید سعی کنید برداشت طرف مقابل از خودش را ببینید و نشان دهید که شما هم همان برداشت را از شخصیت او دارا هستید. در واقع طرف مقال شما تعریف دقیقی از خود دارد که مایل است شما هم همان تعریف را از هویتش داشته باشید، زیرا در این صورت فرد احساس می‌کند در هر صورت درک شده است و همین حس یکی از عوامل جذب و ارتقا دوستی است.

کمی از راز‌های خود را به طرف مقابل بگویید

یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت دوستی برملا کردن برخی از راز‌های زندگی برای طرف مقابل است. در واقع تعاملات و دوستی که در آن مسائل خصوصی به اشتراک گذاشته شود دوام بیشتری خواهد داشت. این موضوع باعث ایجاد حس نزدیکی بین دو فرد می‌شود.

راز دار باشید

داشتن اعتماد به دیگران یکی از فاکتور‌های مهم دوستی است و رازداری نیز یکی از اصلی‌ترین روش‌های جلب اعتماد دیگران است؛ لذا به طرف مقابل نشان دهید که رازدار بوده و با این روش دوستی او را بیشتر جلب کنید. بطور کلی نشان دهید که صادق و قابل اتکا هستید.

شوخ طبع باشید

داشتن حس شوخ طبعی در هر نوع رابطه و دوستی تاثیر مثبتی به جای می‌گذارد. در واقع کمی چاشنی شوخ طبعی در اولین برخورد حس دوستی بین دو طرف را تقویت می‌کند.

بگذارید دیگران در مورد خودشان صحبت کنند

صحبت کردن در مورد خود به اندازه خوردن غذا و یا پول در آوردن لذت بخش است. انسان‌ها ذاتا دوست دارند در مورد خود صحبت کرده و احساسات و عقاید خود را به اشتراک بگذارند، در این صورت به صحبت‌های آن‌ها گوش دهید تا آن‌ها نیز از دوستی با شما لذت ببرند.

کمی آسیب پذیر باشید

باید مقداری از لحاظ عاطفی باز باشید، اما این باز بودن مستلزم مقداری آسیب پذیری است. با این وجود همین مقدار کم آسیب پذیری شما را فردی احساسی نشان می‌دهد و باعث جلب دوستی دیگران می‌گردد.

رفتارتان دوستانه باشد

روانشناسان در خصوص پدیده‌ای بنام واکنش متقابل دوستی صحبت می‌کنند. این پدیده بر آن است که اگر فکر کنیم کسی ما را دوست دارد ما هم او را دوست داریم. سعی کنید با رفتار کردن مانند دیگران نشان دهید آن‌ها را دوست و قبولشان دارید. در این صورت طرف مقابل هم شما را دوست خواهد داشت. کافی است نشان دهید که طرف مقابل را دوست دارید با همین یک کار طرف مقابل نیز دوستی خود را به شما نشان خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید