صعود بورس‌های آسیایی

    کد خبر :515401
بورس‌های آسیایی

با افزایش انتظارات نسبت به توافق چین و امریکا بر سر مسائل تجاری، شاخص‌های بورسی آسیایی به ریل صعودی بازگشتند.

با توجه به تصمیم نمایندگان مجلس انگلیس برای از سرگیری رسیدگی به پیشنهادات آینده روابط بین انگلیس و اتحادیه اروپا، امیدواری معامله گران نسبت به پرهیز این کشور از خروج بدون توافق افزایش یافته است. از طرف دیگر بلومبرگ گزارش داده است آمریکا و چین به پیشرفت زیادی در خصوص تعهدات تجاری تا سال ۲۰۲۵ رسیده‌اند و این ممکن است راه را برای امضای توافق‌نامه تجاری جدید بین دو اقتصاد نخست جهان هموارتر کند.

گرگ مک کانا، مدیر مؤسسه ” مک کانا ماکرو” گفت: بازار بیش از پیش متقاعد شده است که بین آمریکا و چین توافق خواهد شد.

انتشار این اخبار مثبت به صعود اکثر شاخص‌های بورسی انجامید: در ژاپن شاخص “نیک کی ۲۲۵” با ۰.۳ درصد افزایش تا سطح ۲۱ هزار و ۷۶۸.۸۵ واحدی بالا آمد و در چین شاخص “شانگهای کامپوزیت” با جهش ۱.۱ درصدی خود را به سطح ۳۲۵۰.۵۱ واحدی رساند. با این حال در هنگ کنگ شاخص “هانگ سنگ” نتوانست از اخبار مثبت بهره ببرد و با ۰.۲ درصد کاهش تا سطح ۲۹ هزار و ۹۴۱.۰۱ واحد عقب نشست.

در دیگر مناطق جهان، شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۰.۴ درصد افزایش به ۷۴۱۸.۲۸ واحد رسید و در نیویورک شاخص “داو جونز اینداستریال اوریج” که مهم‌ترین شاخص بورس وال استریت محسوب می‌شود با ۰.۲ درصد افزایش در سطح ۲۶ هزار و ۲۱۸.۱۳ واحدی بسته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،در بازار نفت بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با هشت سنت کاهش به ۶۲.۳۸ دلار رسید و نفت برنت با دو سنت کاهش به ازای ۶۹.۲۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید