طلاق توافقی مدیرعامل آمازون سهام شرکت را متزلزل نکرد

    کد خبر :515304
مدیرعامل آمازون

مدتی پیش و پس از رسوایی اخلاف جف بیزوس؛ مدیرعامل آمازون، وی و همسرش تصمیم به جدایی گرفتند. اما یک نگرانی عمده در خصوص این طلاق به وضعیت سهام شرکت مرتبط می شد. با این وجود جدیدترین خبرها نشان می دهد این طلاق توافقی باعث نشده که جف بیزوس قدرت 75 درصدی خود در آمازون را از دست دهد.

همه چیز از افشای متن پیام های بین جف بیزوس و لورن سانچز، مجری و بازیگر لاتین تبار شروع شد. این موضوع خشم مک کینزی، همسر قانونی جف بیزوس را برانگیخت و فورا تقاضای طلاق خود را مطرح کرد.

شاید این پرونده می توانست بسیار عادی پیش رفته و بی جنجال تمام شود. اما از یک سو جف بیزوس ثروتمندترین مرد جهان است و از سوی دیگر نحوه افشای ارتباط غیراخلاقی او باعث شده از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده تا سعودی ها درگیر پرونده باشند. درواقع مدیرامنیتی بیزوس معتقد است افشای تصاویر و پیام های مرتبط با بیزوس و سانچز با نقشه قبلی و نوعی افشاگری برنامه ریزی شده بوده است.

به گزارش انتخاب، با همه این ها به نظر می رسد بیزوس حداقل در مورد مسائل مالی به نتیجه ای مثبت رسیده چرا که قرار شده مک کینزی تنها مالکیت 25 درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشد و بر این اساس جف بیزوس هنوز هم ثروتمندترین مرد جهان است.

این زوج که پس از 25 سال از یکدیگر جدا می شوند تصمیم گرفته اند شرکت آمازون را قربانی ماجرای طلاق خود نکنند و بر همین اساس نیز بیزوس با قدرت در سمت خود یعنی مدیرعاملی آمازون ابقا می شود. البته فراموش نکنیم که ارزش 25 درصد سهام مک کینزی هم کم نیست و او با ثروتی معادل 7.3 میلیارد دلار هم اکنون یکی از ثروتمندترین زنان جهان است.

با این حال، فهرست میلیاردر ها جایگاه جدیدی برای شوهر سابق مک کینزی نیست. چرا که جف بیزوس موسس و مدیر عامل آمازون از زمان غلبه بر بیل گیتس در اکتبر 2017، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داده است. بیزوس از آن زمان به طور مداوم ثروت خود را ارتقا داده و در آخرین رتبه بندی میلیاردرهای فوربس ارزش سهام خود را تا 131 میلیارد دلار افزایش داده بود.

اما با توافق طلاق، ارزش خالص ثروت بیزوس کاهش می یابد. 75٪ سهام او معادل 107.7 میلیارد دلار ارزش دارد.با این حال بیزوس بازهم بالاتر از گیتس خواهد ایستاد چرا کهد ارزش ثروت بیل گیتس حدود 96 دلار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید