تخریب ۴۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در سیل؛

انتقاد بهزیستی از عدم دسترسی به جذب کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان

    کد خبر :515199
کمک‌های مردمی

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۴ دستورالعمل ستاد بحران کشور، سازمان بهزیستی و کمیته امداد مشابه هم و در کنار هلال احمر دیده شده‌اند، نسبت به محدود کردن بهزیستی در جذب کمک‌های مردمی و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده انتقاد کرد.

محمدعلی کوزه‌گر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان ایکه بر اساس قانون، سازمان بهزیستی مجاز و بلکه مکلف به جذب کمک‌های مردمی حتی در شرایط غیربحرانی است، افزود: بر همین اساس است که «معاونت مشارکت‌های مردمی» در ساختار سازمان بهزیستی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۴ دستورالعمل ستاد بحران کشور، سازمان بهزیستی و کمیته امداد مشابه هم و در کنار هلال احمر دیده شده‌اند، اظهار کرد: باید پرسید که آیا محدود کردن جذب کمک‌های مردمی و امداد رسانی در شرایط بحرانی کار درستی است؟ آیا سازمان بهزیستی را که تحت نظارت همه نهادهای نظارتی است، همچون سلبریتی‌ها می‌بینند؟

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه همواره چه در شرایط عادی و چه در شرایط بحرانی بخش مهمی از خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف از طریق جلب مشارکت‌های مردمی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حال چه کسی پاسخگوی قطع این کمک‌ها به جامعه هدف بهزیستی است؟ به نظر می‌رسد اکنون که جذب مشارکت و کمک‌های مردمی به هلال احمر و کمیته امداد محدود شده است، باید به صورت روشن سهم مددجویان سازمان بهزیستی در اختیار این سازمان قرار گیرد.

کوزه‌گر با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۴۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان کاملاً تخریب شده و ۱۴ هزار واحد نیز نیازمند تعمیر اعلام شده است، ادامه داد: برطرف کردن مشکلات این جامعه هدف نیازمند کمک همه دستگاه‌ها، خیرین و مؤسسات است. تا کنون نیز نزدیک به ۶ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از سوی سازمان بهزیستی برای رسیدگی به وضعیت مددجویان سیل‌زده سازمان بهزیستی جمع‌آوری شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید