وزیر خارجه سوریه: به هر وسیله‌ای جولان را آزاد می‌کنیم

    کد خبر :515075
وزیر خارجه سوریه

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که حق این کشور درباره جولان ثابت است و تمامی اراضی خود چه در جنوب و چه در شمال را آزاد خواهد کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری المیادین، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با خورخه آریزو، همتای ونزوئلایی خود در دمشق گفت: تجاوزاتی که علیه ونزوئلا صورت می‌گیرد ما در طول هشت سال که آن را در جنگ علیه تروریسم سپری کردیم با آن مواجه بوده‌ایم. تجربه ما مثالی از تجارب تمامی کشورهایی است که با توطئه‌های آمریکا روبرو هستند.

وی گفت: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان موجب افزایش انزوای این کشور در سطح جهان و حتی دور شدن از نزدیک‌ترین هم‌پیمانانش شد. حق ما درباره جولان ثابت است و هرگز با گذشت زمان از بین نمی‌رود. ما تمامی اراضی اشغال شده خود چه در جنوب و چه در شمال را آزاد خواهیم کرد. ما به هر وسیله‌ای جولان را آزاد خواهیم کرد.

ولید معلم در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره بیانیه نشست اخیر سران عرب در تونس گفت: آیا عاقلانه است که سران عرب بیانیه‌ای را درباره جولان سوریه صادر کنند که حتی کم‌اهمیت‌تر و پایین‌تر از موضع انگلیس باشد. اگر از مردم سوریه بپرسید می‌بینید که بیشترشان نمی‌خواهند سوریه به اتحادیه عرب بازگردد.

ولید معلم گفت: تمامی احتمال‌ها درباره بازپس‌گیری جولان وارد است. مسأله کاملا واضح است و گزینه نظامی نیز درباره جولان مطرح است. درباره اظهارات آمریکا درخصوص سوریه باید بگویم که دولت آمریکا همواره دروغ می‌گوید. من از طرف‌های حاضر در شرق سوریه می‌خواهم از تجارب گذشته خود با آمریکایی‌ها درس عبرت بگیرند.

وی درباره اوضاع ادلب گفت: درباره اوضاع ادلب توافقی به نام توافق سوچی وجود دارد که بین رؤسای جمهور روسیه و ترکیه امضا شد اما ترکیه در اجرای آن کوتاهی کرده است. ما درباره ادلب و تأخیر در آزادی آن بیشتر از این نمی‌توانیم صبر کنیم و روسیه این را به خوبی می‌داند و به دنبال حل کردن این مسأله است.

وی درباره حمایت ترکیه از تروریسم در سوریه گفت: اشتباهات سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و حمایتش از تروریسم در سوریه کاملا در تاریح انتخابات اخیر ترکیه خود را نشان داد.

معلم تأکید کرد: پایداری مردم سوریه و شجاعت نیروهای مسلح ما تنها دلیلی است که باعث شده در طول هشت سال جنگ تروریستی همچنان مقاومت کنیم.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت: ما 9 سال پیش به سوریه سفر داشتیم و ده‌ها توافق همکاری امضا کردیم بعد از آن جنگ امپریالیستی علیه سوریه آغاز شد. سوریه و ونزوئلا وجه مشترک‌های زیادی با هم دارند.

وی گفت: من با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کردم و نتیجه دیدار ما این است که جنگ علیه امپریالیسم در سوریه و ونزوئلا یکی است. سوریه و ونزوئلا با توطئه‌های آمریکا مقابله می‌کنند و در نهایت پیروز خواهند شد. ما از اینکه در این مرحله مهم تاریخی در سوریه هستیم بسیار خرسندیم و با سوریه پیروزی نهایی علیه تروریسم را جشن خواهیم گرفت. ما تمامی طرح‌های حزب تندرو خوآن گوایدو را که هدف آن برهم زدن ثبات در کشورمان با حمایت آمریکا بود، ناکام گذاشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید