طلا در جهان گران شد

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰
    کد خبر :514723
طلا

در حالی که تضعیف ارزش دلار موجب خنثی شدن فشارهای وارده بر قیمت طلا شده است، فلز زرد امروز گران شد. هر اونس طلا 1.3 دلار افزایش داشته است.

به گزارش بازتاب، در حالی که تضعیف ارزش دلار موجب خنثی شدن فشارهای وارده بر قیمت طلا شده است، فلز زرد امروز گران شد، اما رشد شاخص ها در بازارهای بورس موجب محدود شدن تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱٫۳ دلار افزایش به ۱۲۹۶ دلار و ۶۰ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از ۷ مارس یعنی ۱۲۸۴ دلار و ۷۶ سنت رسیده بود.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به بهبود شاخص‌ها در بازارهای بورس آسیا و کاهش اقبال سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار طلا قیمت فلز زرد رشد قابل توجهی نداشته است.»

به دلیل بروز نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز به بالاترین رقم‌ها در طی هفت ماه گذشته رسید.

لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت، دو کشور انتظار دارند این هفته در مذاکرات تجاری به پیشرفت‌های بیشتری دست یابند.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا قرار است مذاکرات تجاری را با معاون نخست وزیر چین ادامه دهند.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از رسیدن به بالاترین رقم سه هفته و نیم گذشته در جلسه قبل، امروز حدود ۰٫۲ درصد تضعیف شد. تضعیف ارزش دلار موجب ارزان‌تر شدن فلز زرد برای خریدارانی می‌شود که با ارزهای غیردلاری خرید می‌کنند.

بازار همچنین به دقت در حال رصد کردن تحولات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید