روند پایان دادن به فعالیت گوگل پلاس آغاز شد

    کد خبر :514320
گوگل پلاس

گوگل رسما روند متوقف کردن و حذف همه حساب های کاربری در پلت فرم شبکه اجتماعی گوگل پلاس را آغاز کرده است. مدت ها پیش قرار بود گوگل پلاس برای رقابت مستقیم با فیس بوک و توییتر روند فعالیت خود را ادامه دهد اما اکنون به بن بست رسیده است.

گوگل تصمیم دارد روند فعالیت گوگل پلاس را از همین امروز آغاز کند. این در حالی است که از مدتی پیش استقبال پایین از گوگل پلاس به عنوان دلیل اصلی لغو فعالیت های آن اعلام شده بود.

اما مدتی بعد مشخص شد که افزون بر مشکل عدم استقبال، این شبکه اجتماعی با مشکل عدم امنیت نیز رو به رو است. شرکت گوگل دو بار با افشای اطلاعات ده ها میلیون کاربر خود رو به رو شده است که اطلاعات کاربران را در اختیار توسعه دهندگان خارجی قرار داده است.

به گزارش انتخاب،جالب این است که نخستین افشای داده برای ماه ها مخفی نگه داشته شد اما گوگل در نهایت تصمیم گرفت این موضوع را افشا کند. البته در هر دو مجرای افشای داده ها، گوگل اعلام کرده است هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد توسعه دهندگان از این اشکالات اطلاع داشته باشند یا از آنها استفاده کنند.

گوگل اذعان کرده است که گوگل پلاس نتوانسته است انتظارات شرکت را برای رشد کاربران و جریان ورودی خود رفع کند. بن اسمیت، مدیر بخش گوگل پلاس گوگل در ماه اکتبر نوشت: “در حالی که تیم های مهندسی ما در طول سال های اخیر تلاش زیادی برای اصلاحات در گوگل پلاس انجام دادند، از دستیابی به استقبال مصرف کنندگان یا توسعه دهندگان به شکل گسترده برخوردار نیستند و ارتباطات محدودی با برنامه نشان داده اند.تا جایی که نرخ نود درصد حضور کاربران گوگل پلاس در این پلتفرم زیر 5 ثانیه است.

به نظر می رسد گوگل پلاس از همان روز نخست در مقایسه با شبکه های اجتماعی مشابه چندان قوی عمل نکرده است. حتی گوگل پلاس موفق نشده بین دیگر پلتفرم های گوگل و خود تعادل ایجاد کند که این موضوع بسیار منفی ظاهر شده است.

این شرکت می گوید فرایند حذف تمام حساب های شخصی گوگل پلاس چند ماه طول می کشد و ممکن است برخی از صفحات به شکل موقت کماکان دیده شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید