نبرد 2 مرورگر سرشناس با هرزنامه ها

    کد خبر :514133
مرورگر سرشناس

2 مرورگر سرشناس فایرفاکس و کروم 97 درصد از پیام های مخرب و هرزنامه هایی را که پس از باز شدن سایت ها، وارد سیستم کاربران می شوند مسدود می کنند.

یکی از اعتراضات رایج کاربران به مرورگرها، اقدامات ضعیف مرورگرها در قبال مبارزه با هرزنامه ها است و اکنون مشخص شده که فایرفاکس و کروم تلاشی حداکثری برای حل این مشکل در پیش گرفته اند.

نسخه تاریک موزیلا فایرفاکس یک آزمایش دو هفته ای را آغاز کرد که همه درخواست های اعلان را مسدود می کند مگر اینکه کاربر چیزی را به دلخواه از یک سایت کپی یا تایپ کرده باشد.

به گزارش انتخاب،فراموش نکنیم که گاهی اعلان های وب سایت می تواند مفید باشد، مثلا زمانی که می خواهند تقویم مبتنی بر وب شما را به یک جلسه آینده هدایت کنند یا هنگامی که یک پیام مهم به چت مبتنی بر وب شما می رسد. اما یک آزمایش طولانی مدت موزیلا نشان داد افرادی که از نسخه بتای مرورگر فایرفاکس استفاده می کنند، 97 درصد این درخواست ها را رد کردند.

به همین دلیل است که موزیلا و گوگل در حال تحقیق در مورد راه های مسدود کردن درخواست های تأیید مجوز هستند. یاهوف هافمن، مهندس ارشد تیم تجزیه و تحلیل فایرفاکس در یک پست وبلاگی گفت: نسخه تاریک موزیلا فایرفاکس یک آزمایش دو هفته ای را آغاز کرده است که همه درخواست های اعلان را مسدود می کند مگر اینکه کاربر مرورگر چیزی را از وب سایت کپی یا تایپ کرده باشد. گوگل نیز به دنبال استراتژی های بسیاری برای کاهش این موضوع است، از جمله نظارت بر فعالیت افراد در وب سایت ها قبل از درخواست.

اما احتمالا توسعه دهندگان وب در مورد این تغییرات خوشحال نیستند، چرا که با این اقدامات بسیاری از تبلیغات نیز مسدود شده و راه به جایی نمی برند. در سال گذشته، فایرفاکس گزینه ای برای کاربران فراهم کرد که همه درخواست های اعلان های وب را مسدود می کند. با همه این ها هر اندازه مرورگرهایی مثل فایرفکس و کروم بیشتر روی این موارد پافشاری کنند به نفع کاربران خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید