تجربه رانندگی با آلفارومئو استلویو کوادریفولیو

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ۱۵:۰۶
    کد خبر :513899

اگر شما یک عاشق واقعی خودرو هستید پس باید حداقل یک‌بار در زندگی‌تان آلفا رومئو را تجربه کنید. رانندگی با استلویو کوادریفولیو واقعاً ثابت می‌کند که تبحر آلفارومئو هنوز هم وجود دارد. اما مهم‌تر از همه این است که استلویو احساس خاصی دارد که آن را از همه رقبا متمایز می‌کند.
ما چند روزی را پشت فرمان استلویو در خارج از شهر گذراندیم و نمی‌توانستیم از آن دل بکنیم. اگر در اطراف ما یک پیست مسابقه وجود داشت احتمالاً تا به اتمام رسیدن سوخت به رانندگی و مسابقه دادن ادامه می‌دادیم.


در حالی‌که مدل معمولی استلویو به یک موتور 2 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر مجهز هست, مدل کوادریفولیو به یک موتور 2.9 لیتری آلومینیومی, 6 سیلندر با 2 توربو مجهز شده است.
موتور کوادریفولیو در اصل یک موتور تزریق مستقیم سوخت متعلق به فراری است که 2 سیلندر از آن کم شده. موتور این هیولا 505 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به 7400 دور در دقیقه می‌رسد, گرچه در بازار شاسی‌بلندهای دیگری هم هستند که قدرتی بیشتر از 500 اسب بخار تولید می‌کنند اما هیچ‌کدام صدای مشابهی با موتور کوادریفولیو ندارند.


این موتور عالی که در ترمولی ایتالیا مونتاژ شده به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده است که قدرت را به‌وسیله یک سیستم چهار چرخ محرک به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. روش انتقال قدرت به مدل انتخابی رانندگی بستگی دارد که به شما اجازه می‌دهد با توجه به خلق و خویتان پاسخ مناسب را دریافت کنید.
حالت نرمال بهترین مد برای رانندگی آرام و درون‌شهری هست درحالی‌که حالت پیشرفته بهترین گزینه برای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت است
رانندگی در حالت داینامیک این احساس را به شما می‌دهد که همه چیز تیزتر و سریع به نظر می‌رسد اما یک مرحله بالاتر, کافی است تا به حالت اسپرت بروید آنگاه است که همه چیز تغییر می‌کند.
در حالت مسابقه موتور با سرعت بیشتری کار می‌کند, اگزوز باز می‌شود, خودرو به میزان قابل‌توجهی بلند می‌شود و سیستم کنترل پایداری خاموش می‌شود. حتی شما متوجه می‌شوید که حالت مسابقه بهترین مود برای شیفت دستی دنده است. ماشین خود را در حالت نرمال و پیشرفته بگذارید و مانند سایر خودروها در شهر رانندگی کنید و از خودروی خود لذت ببرید اما حالت رانندگی مسابقه رفتار و شخصیت اتومبیلتان را تغییر داده و باعث می‌شود مانند یک هیولا رفتار کند.

تأثیرات مدهای مختلف برای رانندگی
اول از همه, صدای اگزوز موتور مشتق گرفته شده از فراری آن‌قدر سمی هست که شما همیشه می‌خواهید با پنجره پایین و در ردلاین رانندگی کنید, صدای این موتور در رد لاین لبخندی بر روی صورت شما می‌نشاند و شما احساس قدرت می‌کنید و صداهای بلندتری که با افزایش سرعت به گوش می‌رسند فوق‌العاده هستند.


شخصیت استلویو را می‌توان با پیغامی که بر روی داشبورد نمایان می‌شود هنگام تغییر حالت رانندگی به اسپرت تعریف کرد این پیام می‌گوید (بهترین تجربه مسابقه با شیفت دستی). مادامی‌که بقیه اتومبیل‌ها می‌خواهند کنترل را از راننده بگیرند, استلویو عملاً از راننده می‌خواهد که مسئولیت رانندگی را در دست بگیرد و این همان ویژگی شخصیتی استلویو هست که آن را از سایر رقبا متمایز و خاص می‌کند, چیزی که تنها تعداد محدودی از اتومبیل‌ها آن را ارائه می‌دهند.
استلویو دارای یک سیستم تعلیق دو سوپاپه در جلو و یک سیستم تعلیق چند جانبه الفا لینک در عقب است.


در سیستم تعلیق استلویو به‌طور گسترده از کامپوزیت و آلومینیوم استفاده شده که برای دست‌اندازهای بزرگ جاده‌ای طراحی شده‌اند؛ با استلویو خود وارد پیچ‌ها شوید و آنگاه هست که شما با جذابیت و توانایی‌های ماشین خود روبرو می‌شوید و این فقط در مورد کنترل نهایی نیست, تعداد بی‌شماری از ماشین‌ها می‌توانند چسبندگی ایجاد کنند, اما هیچ‌کدام نمی‌توانند حس رانندگی آلفا رومئو را ایجاد کنند.
جادوی استلویو در سیستم تعلیق آن (دامپر) است که ممکن است برای هر راننده‌ای قابل توجه نباشد این سیستم مانند یک اثر هنری طراحی شده است, حرکات بدنه در استلویو به طرز باورنکردنی تحت کنترل هستند که عمدتاً به دلیل تنظیم دامپر است.


ماشین را در حالت مسابقه قرار دهید؛ سواری آن به‌طور قابل‌توجهی سفت می‌شود, اما درحالی‌که سواری سفت می‌شود؛ رانندگی با آن سخت نیست, تعداد بسیار کمی از اتومبیل‌ها در دنیا هستند که می‌توانند به این سطح از کنترل دست یابند.
از استلویو خارج شوید و در یک اس یو وی دیگر قرار بگیرید, احساس می‌کنید که در خودرویی نشستید که سیستم تعلیق آن از اسفنج مرطوب است.
استلویو به‌صورت استاندارد با ترمزهای آهنی عرضه می‌گردد که اگر شما بخواهید می‌توانید با پرداخت 8000 دلار اضافی, ترمزهای کربنی کامل را سفارش دهید.
استلویو مورد استفاده ما آپشن های گران‌قیمتی نداشت و حتی شما به آن‌ها نیز نیازی پیدا نخواهید کرد مگر اینکه برای مسابقه دادن با استلویو برنامه‌ریزی کرده باشید.


استلویو دارای یک سیستم ترمز یکپارچه می‌باشد که برای اولین بار جایگزین سیستم سنتی کنترل ثبات الکترونیکی شده است و همچنین ترمزها تقویت شده‌اند برای ترمزگیری سریع‌تر و مؤثرتر. سیستم الکترومکانیکی نوین عملکرد ترمز را از طریق افزایش سریع‌تر فشار پدال ترمز بهبود می‌بخشد.
این راه حل همچنین باعث کاهش وزن خودرو گردیده است.

فضای داخلی
با وارد شدن به کابین استلویو احساس خاصی پیدا خواهید کرد گرچه ماشین ما صندلی‌های اسپرت سفارشی شده نداشت اما صندلی‌های استاندارد آلفا رومئو بهتر از هر صندلی اسپرتی است که سایر خودروسازها تولید می‌کنند. صندلی‌های استاندارد آلفا سفت اما راحت هستند و دامنه تنظیمات آن‌ها فوق‌العاده است و شما را واقعاً با تنظیمات جانبی که دارند در جای خود نگه می‌دارند. اما اگر شما 3500 دلار بیشتر هزینه کنید و صندلی‌های فیبر کربنی را سفارش دهید هم یک رژیم لاغری برای استلویو خود گرفته‌اید و هم اینکه صندلی‌های سفارشی شما حمایت بیشتری از شما خواهند کرد.

نتیجه‌گیری نهایی
حقیقتاً آلفا رومئو خوب عمل کرده است و در سال 2018؛ تعداد 23800 خودرو به فروش رسانده که نشان‌دهنده افزایش 98 درصدی نسبت به سال 2017 است که نصف آمار فوق را جولیای سدان و نصف دیگر را استلویو تشکیل می‌دهند و جالب است که 10 درصد از خریداران استلویو مدل کوادروفولیو را انتخاب کرده‌اند.
استلویو واقعاً یک خودرو فوق‌العاده است که بیشتر رانندگان عاجز از درک آن هستند که چه چیزی آن را آن‌قدر خاص کرده است اما در نهایت ما واقعاً خوشحال هستیم که این استلویو کوادریفولیو وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید