هند ۲۹ ماهواره به فضا پرتاب می‌کند

    کد خبر :513695
هند

هند تا ساعاتی دیگر ماهواره امی ست و ۲۸ ماهواره کوچک دیگر را به مدار زمین پرتاب می‌کند. ماهواره‌های یادشده خدمات متنوعی را به مشتریان خود در هند و دیگر کشورهای جهان ارائه می‌کنند.

به گزارش  بازتاب به نقل از تایمز او اندیا، ماهواره‌های یادشده در سه مدار مختلف از کره زمین مستقر شده و از برخی از آنها برای انجام برخی آزمایش‌های فضایی نیز استفاده خواهد شد. بررسی وضعیت میدان الکترومغناطیسی زمین یکی از این آزمایش‌ها خواهد بود.

پرتاب ماهواره‌های یادشده با استفاده از یک راکت چهار مرحله‌ای به نام PSLV-C۴۵ صورت می‌گیرد. پرتاب PSLV-C۴۵ از مرکز فضایی «سریهاری کوتا» صورت می‌گیرد که در ایالت اندراپرادش واقع است. مرکز مذکور در اکتبر سال ۱۹۷۱ تأسیس شده است.

هند در راکت تازه خود از موتورهای پیشرفته‌تر و با قدرت بیشتر استفاده کرده است. اگر پرتاب PSLV-C۴۵ موفقیت آمیز باشد، هند پنجمین مأموریت پرتاب ماهواره خود از سال ۲۰۱۸ بدین سو را با موفقیت انجام خواهد داد. این اولین بار است که هند از یک راکت برای مستقر کردن ماهواره‌هایی در سه مدار مختلف کره زمین استفاده می‌کند.

ماهواره امی ست یا EMISAT تنها به بررسی مدار الکترومغناطیسی دور زمین خواهد پرداخت و ۴۳۶ کیلوگرم وزن دارد. این ماهواره در فاصله ۷۴۹ کیلومتری از زمین مستقر می‌شود. ۲۸ ماهواره کوچک دیگر که در مجموع ۲۲۰ کیلوگرم وزن دارند هم در مدارهای دیگری در فاصله ۵۰۴ و ۴۸۵ کیلومتری زمین مستقر می‌شوند و بررسی‌ها و آزمایش‌های مختلفی را انجام می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید