اتفاقی اسرار آمیز در غول شبکه های اجتماعی

    کد خبر :513427
غول شبکه های اجتماعی

به نظر می رسد اصطلاح “کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد” در مورد مدیرعامل فیس بوک صدق می کند چرا که مارک زاکربرگ، دچار مشکلی عجیب شده و تعدادی از پست های وی در فضای فیس بوک ناپدید شده اند.

به نظر می رسد نوعی نقص فنی باعث شده تعدادی از پست های فیس بوکی مارک زاکربرگ، متعلق به سال های 2007 و 2008 میلادی به شکل خودکار حذف شده باشند.

سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای در این خصوص گفت: “چند سال پیش بعضی از پست های مارک به دلیل خطاهای فنی اشتباه حذف شدند. اقدامات لازم برای بازگرداندن آنها گسترده بوده و تضمین نشد که موفقیت آمیز باشد، بنابراین ما این کار را انجام ندادیم.”

البته سخنگوی فیس بوک تاکید کرد که برخی از پست های فیس بوک هنوز هم در وبلاگ شرکت و در اتاق خبر فیس بوک یافت می شود. در آوریل 2018، نیز پیام هایی که زاکربرگ به دیگران ارسال کرد، به طور اسرارآمیز از صندوق های پیام رسان وی ناپدید شد. اما در آن زمان اعلام شد که هدف از این کار ایاد نوعی حفاظت پایدار برای پیغام های مدیریت است.

به گزارش انتخاب،یکی از سخنگویان فیسبوک در این مورد گفت: “در سال 2014 پس از هک ایمیل های سونی پیکچرز، برخی تغییرات با هدف حفاظت از ارتباطات مدیران ما ایجاد شد. این تغییرات شامل محدود کردن زمان نگهداری پیام های مارک در مسنجر بود. ما این کار را با تعهد قانونی برای حفظ پیام ها انجام دادیم.”

شرکت فیس بوک پیش از این نیز درگیر تعدادی از رسوائی های مربوط به حریم خصوصی و امنیت شده است. با همه این ها سوال اصلی این است که آیا شبکه اجتماعی فیسبوک که حتی توان کافی برای حفاظت از پروفایل مدیریت خود را ندارد، قدرت کافی برای حمایت از کاربران را دارد یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید