پوتین در دیدار با ترامپ شرمسار بود

    کد خبر :51334

نماینده آمریکا در سازمان ملل با تاکید بر این ادعا که مسکو در انتخابات اخیر این کشور دخالت کرده است، گفت رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای آمریکایی خود در هامبورگ شرمسار بود.

به گزارش بازتاب به نقل از سی‌ان‌ان، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، ضمن تاکید بر دخالت روسیه در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا مدعی شد رئیس جمهور روسیه در دیدار با دونالد ترامپ تلاش کرد احترام خود را حفظ کند و بیش از این شرمسار و سرافکنده نشود.

وی در واکنش به گزارش‌های ضد و نقیضی که از دیدار و گفتگوی ترامپ و ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران کشورهای عضو گروه ۲۰ در شهر بندری هامبورگ در آلمان منتشر می‌شود، ادعا کرد روسیه تلاش می‌کند در زمینه ادعاهای دخالت در انتخابات آمریکا بیش از این شرمسار و سرافکنده نشود.

در سخنانی که به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، منتشر شده آمده است: «رئیس جمهور ترامپ سخنان بسیار صریح رئیس جمهور پوتین را مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات آمریکا دخالتی نداشته شنید و پذیرفت.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به سخنان لاوروف گفت: «باید به گذشته بازگردیم و به رویدادهایی بنگریم که انتظار داشتیم اتفاق بیافتد. دو تن از مهم‌ترین رهبران دنیا به این نتیجه رسیدند که وقت آن رسیده است رو در رو دیدار کنند. هنگامی که رئیس جمهور ترامپ با یکی از سران کشورهای دیگر دیدار می‌کند کار‌ها به جریان می‌افتد.»

هیلی مدعی شد: رئیس جمهور ترامپ، موضوع دخالت در انتخابات را با صراحت پیش کشید و این کار را هدفمند انجام داد. فکر می‌کنم رئیس جمهور پوتین دقیقا‌‌ همان کاری را انجام داد که ما انتظار داشتیم. او همهٔ اتهام‌ها را رد کرد. اینجاست که روسیه دارد تلاش می‌کند بیش از سرافکنده نشود. اما نمی‌تواند. همه می‌دانند که روسیه در انتخابات ما دخالت کرد. همه می‌دانند روسیه تنها در انتخابات آمریکا دخالت نمی‌کند بلکه در جای جای دنیا دخالت دارد و می‌خواهد در کشور‌ها هرج و مرج راه بیاندازد. این را تنها ما نیستیم که می‌گوییم. سران دیگر کشور‌ها هم به مسکو گفته‌اند از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید.»

وی در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس جمهور ترامپ آشکارا در این زمینه موضع‌گیری نمی‌کند و نمی‌گوید روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است گفت: «می‌توانید از او بپرسید. همه سعی می‌کنند سخنان رئیس جمهور را به سود خود دست‌چین می‌کنند. حرف با عمل تفاوت دارد. او در دیدار با رئیس جمهور پوتین به نخستین موضوعی که اشاره داشت موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود. باید ببینیم از این پس چه پیش خواهد آمد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید