روسیه: بلژیک و فرانسه قصد دارند در ادلب، حمله شیمیایی به راه بیندازند

    کد خبر :513192
روسیه

وزارت دفاع روسیه هشدار داد نهاد‌های اطلاعاتی بلژیک و فرانسه تلاش دارند با همکاری تروریست‌ها در ادلب سوریه، حمله شیمیایی راه انداخته و مسکو را مقصر جلوه دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وزارت دفاع روسیه هشدار داد سرویس‌های اطلاعاتی بلژیک و فرانسه در حال طرح ریزی برای انجام حمله‌ای شیمیایی در استان ادلب هستند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، ماموران اطلاعاتی این دو کشور اروپایی در حال همکاری با سران تروریست‌ها در ادلب هستند تا پس از انجام این حمله شیمیایی، مسکو را عامل آن جلوه دهند.

ویکتور کوپچیشین رئیس مرکز روسی آتشی ملی سوریه گفت: جنگجویانی که کنترل بخش‌هایی از استان ادلب را در دست دارند در حال آماده سازی حمله‌ای شمیایی با پرچم دروغین هستند.

براساس این گزارش، این حمله با همکاری نزدیک میان ماموران سرویس‌های اطلاعاتی بلژیک و فرانسه و گروه‌های تروریستی از جمله تحریر الشام و همچنین گروه موسوم به کلاه سفید‌ها انجام می‌شود.

به گفته ارتش روسیه، یک محموله گاز سمی که احتمال می‌رود کلورین باشد، پیشتر در قالب کپسول‌های اکسیژن و گاز طبیعی به تعدادی از روستا‌های استان ادلب منتقل شده است.

پیشتر نیز خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در حملات تروریستی چهارم فروردین ماه به حماه ۲۱ شهروند سوری دچار مسمومیت شیمیایی شدند.

بعد از شلیک چند خمپاره توسط تروریست‌ها به حماه، ۲۱ تن از شهروندان این شهر در بیمارستان السقیلبیة بستری شدند.

مشکل این تعداد از شهروندان سوری آسفیکسی (asphyxia) یا مشکل تنفسی گزارش شده بود.

استنشاق گاز سمی بعد از حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها علت مشکل تنفسی شهروندان سوری گزارش شد.

همچنین در آذر ماه سال گذشته گروه‌های تروریستی با ده‌ها خمپاره و راکت مناطق مسکونی شهر حلب واقع در شمال سوریه را هدف حمله شیمیایی قرار دادند که در جریان آن ۱۰۰ تن زخمی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید