هلال احمر: نرگس کلباسی درصورت ثبت موسسه قانونی، مشکلی برای دریافت مجوز ندارد

    کد خبر :513090
هلال احمر

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی این جمعیت با تمامی موسسات خیریه و عام المنفعه گفت: «نرگس کلباسی» درصورت ثبت موسسه قانونی، مشکلی برای دریافت مجوز از سوی هلال احمر ندارد.

«اسماعیل رمضانی» روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: سازمان داوطلبان هلال احمر برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه و جلب مشارکت مردمی تاکنون برای ۹ موسسه عام المنفعه مجوز فعالیت و جلب مشارکت در مناطق سیلزده شمال کشور صادر کرده است.

وی افزود: اگر نرگس کلباسی نیز در قالب یک موسسه خیریه قانونی درخواستی داشته باشد بلافاصله مجوز‌های لازم برای فعالیت وی صادر می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این جمعیت طبق دستورالعمل‌ها وظیفه محوری را در جلب مشارکت‌های مردمی در بحران‌ها و حوادث دارد و از این بابت با همه نهاد‌ها و موسسات قانونی فارغ از هرگونه سمت و سوی سیاسی یا اعتقادی، همکاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امکان صدور مجوز برای فرد وجود ندارد و در همه جای دنیا نیز برای نظارت بیشتر و عدم هرگونه سواستفاده افراد خیر و یا شناخته شده در قالب بنیاد‌ها و موسسات خیریه فعالیت کرده و مجوز‌های لازم را دریافت می‌کنند بنابراین کلباسی نیز درصورت ثبت یک موسسه خیریه یا عام المنفعه در مراجع ذیربط مثل وزارت کشور و. بدون هیچ مشکلی می‌تواند مجوز قانونی فعالیت در چنین مواقعی را از سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر دریافت کند.

به گزارش ایرنا، جواد جاویدنیا معاون دادستان کل کشور روز گذشته درمورد مسدود شدن حساب نرگس کلباسی اظهار داشت: نهاد‌ها و موسساتی که قصد جمع آوری کمک‌های مردمی را دارند، می‌توانند از طریق هلال احمر مجوز دریافت کرده و فعالیت‌های این موسسات بلامانع است.

وی افزود: طی رصد‌های انجام شده و گزارش‌های مردمی در حدود ۲۰۰ حساب به دادستانی کل کشور اعلام شده که این حساب‌های بانکی در دست بررسی است و تاکنون ۱۰۰ حساب بانکی مسدود شده است.

وی مسدود شدن حساب کلباسی را نیز در همین راستا دانست و گفت: خانم کلباسی نیز می‌تواند با دریافت مجوز به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید