آمریکا بجای توصیه به دیگران به فکر خروج از سوریه باشد

    کد خبر :513022
آمریکا

روسیه به درخواست ترامپ درباره خروج از ونزوئلا واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست ترامپ، درباره خروج روسیه از ونزوئلا گفت: آمریکا پیش از اینکه به دیگران توصیه کند، باید خودش از سوریه خارج شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواسته است تا به تعهدات خود به جامعه جهانی عمل کند و بجای نگرانی در مورد ونزوئلا و توصیه به دیگران، به فکر خروج از سوریه باشد.

«ماریا زاخارووا» در سخنان خود که با لحن تند کم‌سابقه‌ای همراه بود، خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: منظورتان از اینکه می‌گوئید از ونزوئلا بیرون بروید، چیست؟ آیا شما با یک گروه گردشگر حرف می‌زنید که باید بیرون بروند؟ یا با شرکتی که باید قراردادهایش را لغو کنند و بروند؟ واقعاً منظورتان از بیرون برو چیست؟

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینکه ترامپ به مسکو بگوید از ونزوئلا بیرون بروید، به این معنی است که واشنگتن پا را فراتر از حد خود گذاشته است که این یک بی‌نزاکتی بین‌المللی است.

«ماریا زاخارووا» در ادامه تاکید کرد که هیچ مبنای حقوقی و اخلاقی در مورد خواسته ترامپ از روسیه وجود ندارد.

پیش از این در روز چهارشنبه، ترامپ در دیدار با فابیانا روزالس، همسر خوآن گوآیدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به خبرنگاران گفته بود: روسیه باید از ونزوئلا بیرون برود. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید، چگونه؟، پاسخ روشنی نداد اما با لحنی تهدیدآمیز باردیگر مدعی شد همه گزینه‌ها در مورد ونزوئلا روی میز است.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۳ بهمن، گوایدو با برخورداری از حمایت آمریکا، مشروعیت نیکلاس مادورو را زیر سوال برد و عنوان ریاست جمهوری را از وی غصب کرد.

آمریکا با اعمال فشار به ارتش ونزوئلا، خواستار پشت کردن آنها به مادورو است.

این در حالی است که روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت درباره هرگونه مداخله نظامی در ونزوئلا هشدار داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید