طرح جنجالی ممنوعیت نماد‌های مذهبی در «کبک» کانادا

    کد خبر :512959
نماد‌های مذهبی در «کبک» کانادا

قانونگذاران استان «کبک» کانادا قصد دارند نماد‌های مذهبی برای کارکنان دولتی طی ساعات کاری را ممنوع کنند؛ مساله‌ای که گفته می‌شود هدف از آن منع حجاب زنان مسلمان است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، این طرح توسط حزب راستگرای «ائتلاف برای آینده کبک» که کنترل دولت محلی این استان را در اختیار دارد، تدوین شده، اما جاستین ترودو نخست وزیر کانادا می‌گوید که با آن مخالف است.

ترودو به خبرنگاران گفت: این برای من باورپذیر نیست که ما در یک جامعه آزاد تبعیض علیه شهروندان را بر اساس مذهب آن‌ها مشروعیت ببخشیم.

طبق طرح ارائه شده که احتمالا در پارلمان محلی کبک تصویب خواهد شد، کارکنان بخش دولتی از جمله معلمان، قضات و افسران پلیس از استفاده از نماد‌های مذهبی منع می‌شوند.

سال ۲۰۱۷ پوشش کامل صورت برای کارمندان دولتی در کبک ممنوع شد، اما یک قاضی کانادایی در ژوئن سال گذشته اجرای آن را به حالت تعلیق درآورد.

یک گروه یهودی در کانادا گفت که طرح ممنوعیت نماد‌های مذهبی در کبک «حمله به حقوق و آزادی‌های بنیادین کبکی هاست.» شورای ملی مسلمانان کانادا نیز اعلام کرد که این طرح مسلمانان و سایر اقلیت‌ها را به «شهروندان درجه دو» تبدیل کرده و زنان مسلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زمستان گذشته «ایزابل چارست» وزیر آموزش و پرورش استان کبک از حجاب انتقاد کرده بود که با واکنش شدیدی مواجه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید