تهدید ترامپ برای بستن کامل مرز مکزیک: آنها هیچ کاری برای متوقف کردن “مهاجران غیرقانونی” انجام نمی‌دهد

    کد خبر :512818
تهدید ترامپ

رئیس‌جمهور ایالات متحده با انتقاد از کشورهای مکزیک، گواتمالا و هندوراس در متوقف نکردن موج مهاجران غیرقانونی به سمت آمریکا، تهدید کرد که احتمال دارد مرزهای جنوبی این کشور بسته شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) تهدید کرد که در صورت عدم توقف حرکت مهاجران مکزیکی به سمت این کشور، تمام مرز جنوبی با مکزیک را می‌بندد.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «مکزیک هیچ کاری برای متوقف کردن موج مهاجران غیرقانونی به کشور ما انجام نمی دهد. آنها فقط حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند».

به گزارش فارس،وی حتی کشورهای دیگر را نیز در حرکت مهاجران از مکزیک به سمت آمریکا مقصر دانسته و افزود: «هندوراس، گواتمالا و ال‌سالوادور نیز سالهاست که پول ما را می‌گیرند و کاری انجام نمی‌دهند».

رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا سپس این مسئله را بهانه‌ای برای انتقاد از حزب رقیب قرار داده و گفت: «اهمیتی برای دموکرات‌ها ندارد، چنین قوانین بدی داریم. شاید تمام مرز جنوبی را ببندم!»

پیشتر نیز سرپرست وزارت دفاع آمریکا طی نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی این کشور، از دستور دولت برای اختصاص یک میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه برای ساخت دیوار در مرز مکزیک خبر داده بود.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید