کشف ۳۶ شکاف امنیتی در اینترنت «LTE»

    کد خبر :512737
اینترنت «LTE»

محققان در کره جنوبی ۳۶ شکاف امنیتی جدید در استاندارد اینترنتی «ال تی ای » کشف کرده اند. یکی از این شکاف ها به هکرها اجازه می دهد اتصال کاربر به شبکه اینترنت را قطع کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی میل، با وجود آنکه مدت زیادی از ارائه استاندارد اینترنتی LTE می‌گذرد، کارشناسان امنیت سایبری همچنان شکاف‌های امنیتی در آن کشف می‌کنند. در همین راستا محقان امنیت سایبری کره جنوبی ۳۶ شکاف امنیتی در استاندارد اینترنتیLTE کشف کرده‌اند که هکرها با سو استفاده از آنها می‌توانند به دستگاه کاربر دسترسی یابند.

محققان انستیتو علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی برای کشف این اختلالات از روش «fuzzing »استفاده کرده‌اند. در این روش با بررسی مقادیر انبوهی از اطلاعات یا fuzz شکاف‌های امنیتی رصد می‌شود. به طور دقیق‌تر محققان از یک ابزار به نام LTEfuzz برای کشف شکاف‌های مربوط به شبکه‌های LTE استفاده کردند.

این ابزار به طور موفقیت‌آمیز ۳۶ شکاف امنیتی جدید را در طراحی و اجرای LTE در حامل‌های مخابراتی رصد کرد. این شکاف‌ها به هکرها اجازه می‌دهد اتصال کاربر به شبکه اینترنت را قطع کنند، یا شکاف دیگری پیامک‌های جعلی ارسال می‌کند. شکاف سوم که شاید نگران کننده ترین مورد امنیتی باشد، به هکرها اجازه می‌دهد تا مکالمات کاربر را استراق سمع کنند.

طبق این پژوهش این اختلالات امنیتی بر اساس فاکتورهای مختلفی شکل می‌گیرد. به عنوان مثال ممکن است قطعات سخت افزاری حامل‌های مخابراتی دچار شکاف‌های امنیتی مختلفی باشند.

به هرحال نتایج تحقیقات آنها در یک گزارش ۱۶ صفحه‌ای منتشر شده است. قرار است گزارش کامل از این شکاف‌های امنیتی در سمپوزیومIEEEدرباره امنیت و حریم شخصی ارائه شود. این سمپوزیوم در اواخر ماه می برگزار می‌شود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از شرکت‌های حامل مخابراتی قصد دارند از نسل آتی استاندارد اینترنت (۵G) استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید