خصوصی‌سازی بدون استراتژی!

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ ۱۴:۱۶
    کد خبر :512440
خصوصی‌سازی

عضو کمیسیون «امور داخلی کشور و شورا‌ها» در مجلس گفت: نتیجه برخورد‌ها با اصل ۴۴ قانون اساسی این بوده است که برخی متولیان بر مبنای منافع گروهی خود تصمیم‌گیری کرده‌اند. متاسفانه این قانون در سال‌های اخیر دچار فقدان استراتژی شده است.

خصوصی‌سازی بدون استراتژی!احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با میزان،با اشاره به علمکرد خصوصی‌سازی در سال‌های اخیر گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب مقررات و ضوابط حاکم بر اصل ۴۴ قانون اساسی را ابلاغ کردند ذیل این ابلاغیه تأکید داشتند که این اصل می‌تواند به منزله یک انقلاب و نهضت در اقتصاد ایران محسوب شود.

وی افزود: متاسفانه این قانون در سال‌های اخیر دچار فقدان استراتژی شده است.

عضو کمیسیون «امور داخلی کشور و شورا‌ها» در مجلس تاکید کرد: نتیجه این برخورد‌ها با اصل ۴۴ قانون اساسی طی سال‌های سپری شده این بوده است که برخی متولیان بر مبنای منافع گروهی خود در این رابطه تصمیم‌گیری کرده‌اند.

علیرضابیگی اظهار داشت: وقتی به گذشته می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که عموما صنایعی که می‌توانستند پرسود باشند، ضرر ده نشان داده و سپس افراد مشخصی به طور مستقیم و غیر مستقیم آن‌ها را خریداری کرده‌اند. در حال حاضر عموم صنایعی که خصوصی‌سازی شده‌اند نمی‌توانند منفعتی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: شاید عموم صنایعی که از طریق خصوصی‌سازی علی الظاهر واگذار شده‌اند صنایع پرسود دهی نباشند. در این بین تعداد صنایعی که توانسته‌اند سرپا بایستند انگشت شماراند که این نشان می‌دهد ما در ابعاد مختلف دچار مشکل بوده‌ایم.

علیرضابیگی با اشاره به مقوله اهلیت افراد در واگذاری صنایع گفت: ما در این زمینه نتوانستیم اهداف درست این قانون را برآورده کنیم. در حال حاضر مقوله اهلیت افراد نه تنها برای ما خسارات مادی به وجود آورده که به طور خاص هم اعتماد مردم را سلب کرده است.

وی با بیان اینکه واحد‌های در دستور کار خصوصی سازی باید وسیله‌ای برای کاهش فاصله طبقاتی باشد، بیان کرد: به عنوان مثال سهام عدالت این فلسفه را دنبال می‌کرد هر چند به واسطه سوء تدبیر و سوء مدیریت مسئولین این موضوع موجب تقویت روحیه مردم نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید