قیمت مرغ ۱۶ هزار تومان شد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴
    کد خبر :512403
قیمت مرغ

حجت از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ حداکثر ۱۶ هزار تومان است.

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

وی افزود: از روز گذشته با آغاز فعالیت کشتارگاه‌ها و روند عادی عرضه مرغ در سطح کشور، قیمت مرغ با سیر نزولی در بازار روبه‌رو شده است.

به گزارش افکارنیوز، حجت ادامه داد: با توجه به روند جوجه ریزی مناسب در واحدهای مرغداری در اواخر بهمن و اوایل اسفند پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در این چارچوب حرکت کند.

این مقام مسئول عرضه مرغ با نرخ ۱۸ تا ۲۰ هزارتومان را در خرده فروشی‌ها گران فروشی دانست و گفت: برخی فروشگاه‌ها به دور از چشم بازرسان اقدام به عرضه مرغ با نرخ‌های گزاف می‌کنند که به هیچ عنوان قابل تایید نیست و با نرخ مرغ‌های زنده اختلاف معناداری دارد.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۱ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تمهیدات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود که عرضه مرغ با نرخ واقعی در بازار تحقق یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در ادامه افزود: وزارت جهاد کشاورزی از اواخر اسفند نهاده‌های دامی را در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار می‌دهد که با استمرار این روند می‌توان امیدوار بود که مواد اولیه با نرخ مصوب به دست مرغداران می‌رسد و تولید با شرایط عادی به کار خود ادامه می‌دهد.

حجت با اشاره به ضرورت لحاظ کردن هزینه‌های کارگری بر قیمت تمام شده مرغ بیان کرد: هزینه‌های کارگری در تمامی بخش‌ها از جمله تولید مرغ گوشتی افزایش یافته است که از متولیان امر انتظار می‌رود که در قیمت گذاری به این مسائل توجه کنند.

این مقام مسئول با انتقاد از روند افزایشی قیمت ریز مغذی‌ها گفت: با توجه به آنکه بخش دولتی نظارتی بر قیمت ریز مغذی ها، ویتامین و مکمل‌ها ندارد، از این رو بخش خصوصی قیمت این اقلام را به طور نظام گسیخته‌ای افزایش دادند که به سبب تحمیل هزینه‌های کارگری و ریز مغذی‌ها به مرغداران باید در قیمت تمام شده تولید از سوی مسئولان ذی ربط محاسبه شود تا مرغداران بتوانند با اطمینان خاطر به تولید ادامه بدهند چرا که ۱۰ درصد قیمت تمام شده مربوط به ریز مغذی هاست.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرحله دوم سیاست توزیع نهاده از سوی تشکل‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: مسئولان ذی ربط از اواخر اسفند با توزیع نهاده‌های دامی ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب تلاش کردند که اختلاف قیمت نهاده‌ها با بازار آزاد را به حداقل برسانند که با اتمام تعطیلات انتظار می‌رود اختلاف قیمت به حداقل برسد.

حجت در پایان با انتقاد از آشفته بازار نهاده‌های دامی در بازار آزاد تصریح کرد: با توجه به آنکه قیمت کنونی ذرت و کنجاله سویا در بازار آزاد اختلاف معناداری با نرخ مصوب دارد، از این رو هر چه قدر سهمیه عرضه دان از سوی پشتیبانی امور دام به تشکل‌ها افزایش یابد، فاصله قیمت کمتر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید