فولکسی که کافه شد + عکس

    کد خبر :51238

کافی‌شاپ‌های سیار یکی از شیوه‌های جدید کسب و کار در کلان شهرهای امروز دنیا به شمار می‌رود که امروز شاهد ظهور این مشاغل در تهران و برخی کلان شهرهای ایران هستیم.

به گزارش  تسنیم، کافی شاپ های سیار، یکی از خلاق ترین و جالب ترین شیوه های کسب و کار در کلان شهر های امروز دنیا به شمار می رود و هر روز شاهد ظهور شیوه هایی نوآورانه در این عرصه هستیم.

در ایران نیز کسب و کارهای خیابانی مبتنی بر دوچرخه و سه چرخه و موتور و ماشین، سابقه ای بیش از صد سال دارد و هنوز هم تعداد زیادی از بستنی فروش ها،فالوده فروش ها و یخ در بهشت فروش ها را در خیابان های مرکزی تهران و شهرستان ها در گرمای تابستان مشاهده می‌کنیم که  محصول خنک به مشتریان می‌دهند.

در هر کشوری متناسب با مقتضیات طبیعی و فرهنگی و سبک زندگی مردمان، کسب و کار های خیابانی رونق می گیرد. در ایران اما تمایل مردم به سمت قهوه به اندازه کشورهای غربی نبوده و بیشتر مردم  تمایل به خوردن غذاهای سنتی و نوشیدنی های ایرانی مانند خاک شیر، شربت تخم شربتی، شربت سکنجبین دارند و در کنار آن مصرف انواع آش ها و باقالی مرسوم است.

همچنین امروزه شاهد رونق گرفتن کافی شاپ های سیار حتی در ایران هستیم. خیابان سی تیر به عنوان یکی از خیابان‌های تاریخی تهران است که از ابتدا تا انتهایش موزه ها و بناهای تاریخی است، اما جای استراحت و نوشیدن چای وجود نداشت. از چند ماه مانده به نوروز مدیریت شهری تهران با مستقر کردن کافه های سیار در تقاطع خیابان سی تیر و امام خمینی سعی کرد این خلاء را جبران کند.

در میان کافه ها مشاهده کردیم که زوج جوانی که هر دو دانش آموخته دانشگاه در رشته مردم شناسی و روزنامه نگاری بودند با صرف هزینه 60 میلیونی یک فولکس واگن آبی رنگ را تجهیز و در پشت آن، سیستم کافی شاپ عملیاتی کرده اند.

آنها اسم کافه خود را (way coffee) نام نهاده اند و در تمام مناطق شهر از جمله خیابان سی تیر هم حضور می یابد. سرو نوشیدنی ها و غذاهای خانگی از شربت بیدمشک تا شربت آبلیمو در کنار قهوه اسپرسو و ساندویچ های کوکو و سنتی ایرانی در این فولکس کافی شاپ یافت می‌شود. با توجه به اینکه شهرهایی مانند تهران، تبریز و اصفهان و شیراز محل رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی است، چنین ظرفیت‌هایی در جذب گردشگر موثر است. به طور مثال مشاهده کردیم که  دو گردشگر مجارستانی از کافه راه تهران استقبال زیادی کردند. نوشیدن چای طعم دار ایرانی برایشان لذت بخش بود.

استقبال زوج مجارستانی از کافه راه تهران

کافه های سیار خیابان سی تیر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید