شکافی دردناک‌تر از شکاف “لب”

    کد خبر :51232

عضو ایرانی آکادمی جراحان پلاستیک اروپا از شکافی گلایه کرد که دردناک‌تر از شکاف “لب و کام” بیماران در ایران است.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی با اشاره به اینکه از هر 700 تولد یک بچه با شکاف “لب و کام” متولد خواهد شد، اظهار داشت: متاسفانه درد بیشتر خانواده‌های این بچه‌ها؛ حمایت نکردن بیمه‌ها است و این شکاف فاصله ای در حمایت از هزینه‌های درمان باعث می‌شود چنین افرادی به درمان شکاف”لب و کام” خود اقدام نکنند.

رئیس سابق بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد با گلایه از بی‌توجهی بیمه‌ها با افراد دارای شکاف لب و کام و متعاقباً خانواده‌هایشان عنوان کرد: تصور کنید یک نوزاد دختر با شکاف “لب و کام” به دنیا بیاید و به دلیل هزینه‌های بالای جراحی به درمان آن اقدام نکنند، مسلماً این بچه در سن نوجوانی و جوانی و علی الخصوص در زمان ازدواج با ده‌ها مشکل اجتماعی مواجه می‌شود که متعاقباً چنین مشکلاتی نیز برای نوزادان پسر به طرقی دیگر وجود دارد.

کلانتر هرمزی درباره اینکه چه زمانی این امکان وجود دارد که در کشورمان افراد دارای مشکلات شکاف “لب و کام” به طور کامل شناسایی و درمان شوند، تصریح کرد: زمانی‌ که سیستم بهداشتی کشورمان تا دور دست ترین نقاط کشور بتواند تمام متولدین با مشکل شکاف “لب و کام” را شناسایی کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: براساس برآوردها، پیش بینی می‌شود تعداد بسیار قابل توجه ای از افراد در کشورمان دچار شکاف “لب و کام” بوده که عمدتاً ساکن روستاها هستند.

به گزارش تسنیم، تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم، سالهاست که با همت دکتر “عبدالجلیل کلانتر هرمزی” ایجاد شده است و تاکنون خدمات بسیار قابل توجه ای و به صورت رایگان به بیماران سراسر کشور ارائه کرده اند؛ بطوریکه در نوزدهمین اعزام تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم به شهر کرمانشاه – در مدت 5 روز بالغ بر یک هزار و 350 ویزیت رایگان به همراه 157 جراحی شکاف “لب و کام” صورت پذیرفت.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید