سنت شکنی ترامپ و دخترش؛ نشستن ایوانکا ترامپ در جمع رهبران جهان در نشست گروه ۲۰ جنجالی شد

    کد خبر :51222

نشستن دختر رئیس‌جمهوری امریکا در جایگاه وی در کنار سران جهان در نشست جانبی مقام‌های بلندپایه، خبرساز شده است.

در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ اقتصاد عمده جهان، حضور «ایوانکا ترامپ» دختر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا در کنار سران جهان در نشست جانبی مقام‌های بلندپایه، خبرساز شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که یکی از اعضای هیات روسیه در صفحه توییتر خود عکس ایوانکا ترامپ را منتشر کرد در حالی که کنار رئیس‌جمهور چین و نخست‌وزیر بریتانیا نشسته بود.

در توضیح عکس نوشته شده بود که ایوانکا به جای پدرش در اجلاس شرکت کرده است.

محور اصلی این نشست در صبح روز دوم اجلاس گروه بیست، آفریقا، مهاجرت و فقر بود.

یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد: ایوانکا تمام مدت در اتاق پشتی حضور داشت و تن‌ها زمانی که پدرش ناچار به ترک میز شد، بر سر میز اصلی آمده و به جمع سران جهان از جمله رجب طیب اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه)، آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان)، ترزا می (نخست وزیر انگلیس) و شین جین پینگ (رئیس جمهوری چین) پیوست.

 

بدنبال این رویداد، بسیاری از منتقدان دولت ترامپ وی را به ‘خویشاوندسالاری’ متهم کردند و در این میان آن اپلبام تاریخ نگار، در خلال انتقادهای تند از ترامپ در توییتر، صلاحیت وی را زیر سؤال برده و وی را ‘ناشی’ خواند.

یکی از مقامات کاخ سفید در گفتگو با ‘فرانس پرس’ در این باره گفت: ‘زمانی که دیگر رهبران جهان میزشان را ترک می‌کردند، جای آن‌ها نیز به طور موقت توسط نمایندگانشان پرمی شد. ‘، اما حضور این مدل سابق ۳۵ ساله بر سر میز اصلی، تمام توجهات را به خود جلب کرده است.

ترامپ، در لحظات آغازین دومین روز از اجلاس گروه ۲۰ و همزمان با نشست سران جهان برای بررسی افزایش بودجه کارآفرینی در بخش زنان، دخترش ایوانکا را ستایش کرده و او را ‘قهرمان’ نامید.

مرکل درباره حضور دختر ترامپ در عکس یادگاری سران گروه 20 نیز گفت: ایوانکا ترامپ عضوی از هیات آمریکایی بود و این چیزی است که سایر هیاتها نیز انجام میدهند.

«جیم یونگ کیم» رئیس بانک جهانی اعلام کرد با حمایت ایوانکا ترامپ و کشورهای عربستان، امارات متحده عربی و آلمان صندوق ۳۲۵ میلیون دلاری برای کمک به زنان کارآفرین جهان تاسیس می‌شود.

«ملانیا ترامپ» همسر رئیس‌جمهور امریکا هم در سفر به هامبورگ حضور داشت اما ایوانکا در نشست‌های رسمی اجلاس نقش پررنگ‌تری ایفا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید