سهام آسیایی به شدت سقوط کرد

    کد خبر :512180
سهام آسیایی

با وحشت سرمایه‌گذاران از بالا رفتن ریسک رکود اقتصادی آمریکا و هجوم به سوی سرمایه‌های امن، سهام جهان به شدت سقوط کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با وحشت سرمایه‌گذاران از بالا رفتن ریسک رکود اقتصادی آمریکا و هجوم به سوی سرمایه‌های امن، سهام جهان به شدت سقوط کرد.

انتظار می‌رود فضای غم‌بار امروز بازارهای آسیایی، به بازارهای اروپا و آسیا منتقل شود. داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد با باز شدن بازارهای این قاره، داکس آلمان ۰.۳۶ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۶۳ درصد و کاک فرانسه ۰.۴۲ درصد افت کرده‌اند. شاخص استاکس ۶۰۰ کل اروپا، ۰.۶۱ درصد پایین آمده است.

ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا تا به این لحظه ۰.۵ درصد افت کرده است.

با هجوم به فروش سهام در آسیا، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱.۵ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود رسید.

نیکی ژاپن پس از سقوط ۳.۱ درصدی، که بدترین سقوط یک روزه آن از ماه دسامبر تا کنون بود. کوسپی کره‌جنوبی ۱.۹۲ درصد سقوط کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا هم ۱.۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داد.

کامپوزیت شانگهای ۱.۹۷ درصد و هانگ‌سانگ هنگ‌کنگ ۲.۰۳ درصد سقوط کردند.

هفته گذشته، نگرانی در مورد سلامت اقتصادی جهان پس از آن تشدید شد که بیانیه محتاطانه فدرال‌رزرو، باعث شد سود اوراق قرضه آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از ۲۰۱۸ تا کنون برسد.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۷، از سود اوراق ۳ ماهه کمتر شد و امروز بیش از ۱.۹ صدم درصد از آن پایین‌تر ماند.

از لحاظ تاریخی به این رویداد «معکوس شدن منحنی سود اوراق» می‌گویند و نشانه‌ای جدی از وقوع رکود در آینده‌ای نزدیک است.

در بازار ارز، نرخ برابری ین ژاپن، که سرمایه امن مواقع بحران است، با دلار، ۱۰۹.۹ دلار شد که قوی‌ترین نرخ آن از ۱۱ فوریه تا کنون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید