پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

    کد خبر :512162
مدیر کل هنرهای نمایشی

شهرام کرمی؛ مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت هفتم فروردین «روز ملی هنرهای نمایشی» و روز جهانی تئاتر، پیام تبریکی را منتشر کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی در این پیام ضمن تبریک این روز، تقارن «روز ملی هنرهای نمایشی» با نوروز ایرانی را جلوه قابل تامل، زیبا و خجسته‌ای دانست و آن را به عموم خانواده بزرگ هنرهای نمایشی ایران تبریک گفت.

در متن پیام شهرام کرمی آمده است:

«در طول تاریخ و زندگی پرفراز و نشیب بشری میراث‌های کهن و ماندگاری وجود دارد که برای ستایش اندیشه و ایمان و رمز و راز آفرینش و پروردگار این جهان هستی و قدرت و وجود انسان است. هنر تئاتر میراث بزرگ بشری این جهان بوده که در طول دوران مختلف و درکشورهای صاحب فرهنگ و ادبیات و تاریخ به ظهور رسیده است. نویسندگان، مشاهیر و هنرمندان بزرگ تاریخ با خلق آثار ماندگار یادگارهای شایسته این هنر را برای حفظ و یا ارتقا هنر تئاتر صرف کرده‌اند.

آن‌چه ما اینک به آن رسیده‌ایم جلوه یک هنر باشکوه است که به عنوان هنرهای نمایشی می‌شناسیم. این هنر به عنوان یک موهبت فراگیر و اثر بخش و از همه مهم‌تر «ضروری» در این جهان هستی جلوه دارد. در سرفصل و رویدادهای مهم فرهنگی هر سرزمین، هنر تئاتر نمود و جریان ارزشمند و فراگیر دارد. تئاتر در هر سرزمین و دیار به تناسب آئین و مراسم بومی و سنتی، رفتار و فرهنگ اجتماعی و باور و مذهب جامعه شکل گرفته است. این هنر در ستایش انسان به عنوان اشرف مخلوقات این زمین تبلور داشته و وقایع و اشکال آن روایت یک زندگی پرفراز و نشیب است. هنر تئاتر یک روش و زبان برای انتقال اندیشه و عصیان و یا تردید و باور و ایمان انسان در ستیز و یا تعمق در طبیعت و جهان و هستی بوده و یک جلوه خلاقانه برای تفکر و شناخت و آگاهی را در جهان ایجاد می‌کند. هنر تئاتر در ستایش جاودانگی بشر به عنوان یک فصل خداوند است تا اندیشه و تفکر را به عنوان پایه و اساس این هنر و اصلی‌ترین قابلیت آن بشناسیم. از سال 1961 روز جهانی تئاتر مصادف با 27 مارس و 7 فروردین به عنوان یک رویداد ارزشمند بشری در تقویم جهانی ثبت شده تا بزرگداشت این میراث کهن در سراسر دنیا فرصتی باشد تا به تاثیر و تقابل و ارزش آن و ضرورت ترسیم گذشته و آینده آن پرداخته شود و حالا در ایران اسلامی با پیشینه پرافتخار و تاریخی هنرهای نمایشی این سرزمین، از گذشته تا امروز «روز ملی هنرهای نمایشی» را یک فرصت برای معرفی و تقدیر و ترسیم این میراث ماندگار می‌دانیم.

آن‌چه در ستایش قدمت و جایگاه این هنر در این سرزمین مهر و ایمان است با یادگار و جلوه‌های باشکوه هنر نمایش ایرانی و اسلامی. این روز فقط متعلق به هنرمندان این رشته نیست. «روز ملی هنرهای نمایشی» ستایش اندیشه و جلوه‌های باشکوه رفتاری و فرهنگ و تاریخ این ملت پرافتخار است که هنرهای نمایشی آئینه و تبلور این وجوه پرعزت و ماندگار خواهد بود. خانواده هنرمندان تئاتر روایت‌گر واقعه و تاریخ و هویت مردمان این سرزمین مهر و ایمان ایرانی و اسلامی هستند.

اداره کل هنرهای نمایشی تقارن «روز ملی هنرهای نمایشی» با نوروز ایرانی را جلوه قابل تامل، زیبا و خجسته می‌داند و به همه خانواده بزرگ و پرافتخار هنرهای نمایشی این روز را تبریک عرض می‌نماید. امید است با همراهی و حمایت همیشگی مخاطبان به عنوان سرمایه همیشگی این هنر و متولیان فرهنگی و هنری و مسئولان روزهای درخشان اصحاب نجیب و پرتلاش این هنر رقم خورده و روایت هنرمندان آن بازتاب ایثار و مهر و ایمان و شکوه فرهنگ این سرزمین ایرانی و اسلامی باشد.

7 فروردین روز ملی هنرهای نمایشی است که امسال و همزمان با این روز، جشنی تحت عنوان «نوروزِ نمایش» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید