گام بعدی دمکرات‌های آمریکا پس از دریافت خلاصه‌ تحقیقات مولر چیست؟

    کد خبر :512110
دمکرات‌های آمریکا

هر چند ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در خلاصه گزارش رابرت مولر که به کنگره داد تاکید کرده طبق نتایج این گزارش، به شواهدی مبنی بر تبانی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه دست نیافته ولی به نظر نمی‌رسد که این خلاصه گزارش، مخالفان دموکرات رئیس جمهوری جمهوری‌خواه را قانع کند.

اکنون دموکرات‌ها این گمانه‌زنی را مطرح کرده‌اند که حتی اگر گزارش کامل بازرس ویژه درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز بر تبرئه کامل ترامپ تاکید داشته باشد، این موضوع قابل طرح خواهد بود که آیا رئیس جمهوری با هدف ممانعت از افشای حقیقت در برابر تحقیقات مولر مانع تراشی کرده است یا نه؟

به گزارش یورونیوز،امری که در پی ارسال نامه دادستان کل ایالات متحده به برخی اعضاء کنگره آمريکا پیگری آن دشوار شده است. ویلیام بار هر چند در نامه خود تاکید کرده که گزارش مولر در عین حالی که ارتکاب جرم رئیس جمهوری را تائید نمی‌کند او را تبرئه هم نمی‌کند. با این حال بار تاکید کرده که شواهد کافی برای ممانعت ترامپ از انجام تحقیقات کامل و شفاف وجود ندارد.

این نامه دموکرات‌ها را برای مطالعه کامل گزارش مولر بیشتر ترغیب کرده است. همچنین برخی اعضاء کنگره پیشنهاد کرده‌اند که دادستان کل با حضور در میان نمایندگان در مورد عدم مانع تراشی ترامپ، به طور علنی شهادت دهد.

به باور آنها زمانی که مولر برای تکمیل گزارش خود ۲۲ ماه زمان صرف می‌کند، تبرئه ترامپ از مداخله در روند بررسی‌های مولر از سوی دادستان کل طی تنها ۴۸ ساعت شک برانگیز است.

بر همین اساس، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات کنگره تلاش‌های خود را برای دریافت گزارش کامل مولر و نیز کشاندن دادستان کل به کنگره را آغاز کرده است.

با این حال، حتی اگر دموکرات‌ها نیز محتوای گزارش مولر و شهادت دادستان کل را تائید کنند، باز هم تحقیقات از اقدامات ترامپ پایان نمی‌یابد.

رئیس جمهوری آمریکا هنوز چند پرونده باز دیگر هم دارد. از جمله پرونده پرداخت حق‌السکوت به دو زن در جریان رقابت‌های انتخاباتی که از سوی مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ افشاء شده و تلاش داجر استون، مشاور سابق رئیس جمهوری برای تاثیرگذاری بر تحقیقات رابرت مولر.

همچنین پل مانافورت، رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ، سال گذشته به ۸ مورد تخلف بانکی و مالیاتی محکوم شد. بنابراین دموکرات‌ها امیدوارند که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی از خلال بررسی پرونده مالیاتی ترامپ نیز شواهدی مبنی بر محکومیت او پیدا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید