طعنه ژوزه مورینیو به کلوپ و پوچتینو: وقتی جام نمی‌برید، فلسفه به چه درد می‌خورد؟

  • ورزشی
  • دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۱۸
    کد خبر :512107
ژوزه مورینیو

سرمربی پرتغالی پیشین تیم منچستریونایتد به آن دسته از همتایان خود که داشتن فلسفه بازی را به کسب جام ترجیح می‌دهند، طعنه زد.

ژوزه مورینیو معتقد است که داشتن فلسفه بازی بدون آنکه آن فلسفه منجر به کسب جام یا افتخار شود، بی‌فایده است و به این شیوه به دو تا از همتایان خود یورگن کلوپ سرمربی لیورپول و مائوریسیو پوچتینو طعنه زد.

هیچیک از سرمربیان فعلی تیم‌های لیورپول و تاتنهام در دوران مربیگری‌‌شان در این تیم‌ها موفق به کسب جام نشده‌اند اما جزو آن دسته از مربیانی هستند که داشتن شیوه خاصی از مربیگری معروف شده‌اند.

به گزارش تسنیم، مورینیو که بعد از اخراجش از منچستریونایتد این روزها به عنوان کارشناس شبکه BeIN Sports فعالیت دارد، گفت: اینکه من در دوران مربیگری‌ام جام‌هایی برده‌ام به این دلیل بوده که هر جایی که رفته‌ام از ذهنیتم نسبت به فوتبال فاصله نگرفته‌ام. برخی مربیان دوست دارند دم از فلسفه فوتبال بزنند اما زمانی می‌توانید حرف از فلسفه‌ بزنید که با آن چیزی برده باشید. وقتی که هیچ چیزی نمی‌برید، داشتن فلسفه بازی چه فایده‌ای دارد؟

مورینیو ادامه داد: اگر تیم‌های شما خوب بازی کنند، می‌برند، به همین دلیل من این تناقض‌گویی‌ها که امروز در فوتبال داریم را نمی‌پسندم.

آقای خاص درباره اینکه برنامه‌اش برای بازگشت به دنیای مربیگری چیست، عنوان کرد: برنامه‌ام این است که تابستان برگردم و کارم را هم از ماه ژوئن شروع کنم و برای آغاز فصل آینده آماده شوم. هر روز که می‌گذرد بیشتر از دیروز دلم برای حضور در تمرینات تنگ می‌شود و نمی‌توانم منکر این موضوع شوم. در سرم چیزهایی می‌گذرد، مثل بردن پنجمین قهرمانی در لیگ کشوری دیگر و کسب یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان با تیمی دیگر.

مورینیو سپس به انتصاب دوباره زین‌الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید پس از 9 ماه از استعفای او از این سمت اشاره‌ای داشت و گفت: من فکر نمی‌کنم که در مورد زیدان هنوز بتوانیم از یک کارنامه کاری حرف بزنیم. اما در یک بازه بسیار کوتاه او کاری را انجام داد که پیش از او هیچکسی موفق به انجامش نشده بود و آن کسب سه قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان است. اکنون او دارد قدم جدیدی در حرفه‌ مربیگری‌اش برمی‌دارد. به نظر من زیدان برای هدایت رئال مادرید بهترین گزینه است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید