رهایی اروپا از بردگی آمریکا؟

    کد خبر :512055
رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهور فرانسه تجدیدنظر در سیستم شنگن را پیشنهاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه جهت تجدیدنظر در سیستم شنگن گویای آن است که اروپا از بردگی آمریکا خسته شده است.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در این خصوص گفت:«اروپای غربی در دوران پساجنگ تماما ویران شده بود و آینده آن تا حد زیادی به آمریکا وابسته بود. اما امروز اوضاع بطور ریشه ای تغییر کرده است.
پیشنهاد ایجاد مینی – شنگن از طرف هلندی ها

آمریکا نه تنها تمایلی به سرمایه گذاری در اروپا نشان نمی دهد، بلکه سعی می کند ثروت آن را بیرون بکشد. با تهدید به جنگ تجاری و تحریم ها، بتدریج تجارت اروپایی را به نام شکوفایی تجارت آمریکا ورشکست کند.

آمریکایی ها در سیاست نیز تکبر زیادی از خود نشان می دهند و سعی می کنند به مقامات اروپایی درس بدهند و یاد بدهند که چگونه باید منافع ملی را تأمین کنند. در عین حال، کل اروپا در میان تارهای شبکه های مالی آنسوی اقیانوس گیر افتاده است که با انواع مختلف سازمان ها و مراکز هسته ای تغذیه می شود و شرایط مختلف واشنگتن را در عمل پیاده می کنند.

از اینرو جای تعجب نیست که اروپایی ها از چنین وابستگی و بردگی خسته شده اند و آزادی بیشتری در اتخاذ تصمیمات می خواهند».

در ماه مارس، مکرون پیشنهاد کرده بود سیستم شگن مورد تجدیدنطر قرار بگیرد، پلیس مشترک مرزی و نهاد مشترک اروپایی کمک به پناهجویان ایجاد شود. مکرون گفته بود:«تعهدات سختگیرانه و جدی در خصوص برقراری کنترل و همبستگی اروپا ضروری است که تک تک کشورهای اروپا تحت رهبری شورای امنیت اروپایی باید سهم خود را در این رابطه ادا کنند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید