آمریکایی‌ها برای مذاکرات تجاری به چین می‌روند

    کد خبر :512047
مذاکرات تجاری

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور برای جدیدترین دور مذاکرات رده بالا که از روز دوشنبه ۲۸ مارس آغاز می‌شود، به پکن سفر خواهند کرد.

آمریکا همچنین پذیرای یک هیأت تجاری چینی به سرپرستی لیو هی، معاون نخست وزیر چین خواهد برای مذاکرات در واشنگتن خواهد بود که سوم آوریل آغاز می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مذاکرات با چین به خوبی پیشرفت می‌کند و توافق نهایی محتمل است، زیرا دو اقتصاد بزرگ جهان درصدد هستند از تنش‌های پیرامون جنگ تجاری هشت ماهه بکاهند.

بر اساس گزارش رویترز، اما پیش از آن ترامپ اظهار کرده بود آمریکا ممکن است تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی را به عنوان ضمانتی برای پایبندی چینی‌ها به توافق تجاری، حفظ کند.

واشنگتن از چین می‌خواهد به شیوه‌های تجاری غیرمنصفانه شامل انتقال اجباری فناوری آمریکایی به شرکت‌های چینی پایان دهد و دسترسی شرکت‌های آمریکا به بازارهای چینی را تسهیل کرده و یارانه‌های صنعتی را محدود کند. از ژوئیه سال ۲۰۱۸ آمریکا روی ۲۵۰ میلیارد دلار واردات کالای چینی تعرفه وضع کرده که شامل تعرفه ۲۵ درصدی برای ۵۰ میلیارد دلار کالای فناوری و صنعتی و تعرفه ۱۰ درصدی برای ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای دیگر است. واشنگتن خواستار افزایش خرید کالاهای آمریکایی از جمله کالاهای کشاورزی و انرژی از سوی چین است تا کسری تجاری آمریکا با چین که بیش از ۴۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ برآورد شد، کاهش پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید