اکسپوی امارات را شرکت می‌کنیم تا صلح‌طلب‌بودن خود را نشان دهیم

    کد خبر :511982
اکسپوی امارات

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: در نمایشگاه‌های مختلف از جمله اکسپو۲۰۲۰ که در امارات برگزار می‌شود شرکت می‌کنیم؛ این نمایشگاه فرصتی است که ما صلح‌طلب‌بودن خود را به ۲۵میلیون نفری که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، نشان دهیم.

بهمن حسین‌زاده مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران در گفتگو با تسنیم در پاسخ با این انتقاد که “چرا نمایشگاه‌های اختصاصی دیگر کشورها مانند ترکیه در ایران برگزار می‌شود که زمینه ورود کالاهایی را به ایران فراهم می‌کند که ما خود تولیدکننده آنها هستیم؟”، اظهارکرد: کالاهای ممنوعه به ایران مشخص و طبیعی است که ما نیز به‌عنوان دولت این موارد را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه “به‌طور قطع شاهد برگزاری نمایشگاههای کالاهای وارداتی مصرفی در ایران نخواهیم بود”، افزود: در نمایشگاههای تخصصی سایر کشورها که در ایران برگزاری می‌شود، بیشتر به‌دنبال ورود تکنولوژیهای جدید سایر کشورها به ایران هستیم که در گروه دو کالاهای وارداتی قرار دارد؛ به همین خاطر نیز گمرک فعال شده است و ما نیز با سیاستهای وزارت صنعت جلو می‌رویم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران در پاسخ به اینکه کالاهای وارداتی ممنوعه، اجازه نمایش در نمایشگاههای ایران را دارند یا خیر، گفت: شرکت خارجی به‌طور معمول کالاهایی را که واردات آن به ایران ممنوع است برای نمایش، به نمایشگاه‌های ایران نمی‌آورند.

وی در واکنش به اینکه ایران در نمایشگاه اکسپو2020 که این بار در امارات برگزاری می‌شود شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت: ایران در نمایشگاه اکسپو حق رأی دارد ما نیز این امر را مغتنم می‌دانیم و در نمایشگاههای مختلف از جمله اکسپو2020 که در امارات برگزار می‌شود شرکت خواهیم کرد.

حسین‌زاده گفت: این نمایشگاه فرصتی است که ما صلح‌طلب بودن خود را نشان دهیم، 25 میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و برای کشور ما نیز یک فرصت است.

وی افزود: طبق برآوردی که شده است، دوبی 25 میلیارد دلار از این رویداد درآمد خواهد داشت و ما نیز می‌توانیم توانمندی‌های خود را عرضه کنیم تا در بحثهای گردشگری و سرمایه‌گذاری موفق باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید