ترزا می‌ خواستار نشست فوری برخی اعضای کابینه درباره برکسیت شد

    کد خبر :511945
ترزا می‌

نخست‌وزیر انگلیس خواستار برگزاری نشست فوری با برخی اعضای کابینه درباره بحران خروج این کشور از اتحادیه اروپا شد.

به گزارش افکارنیوز، یک منبع آگاه گزارش داد ترزا می، نخست وزیر انگلیس خواستار برگزاری نشست فوری و پشت در‌های بسته به منظور بحث درباره بحران برکسیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شد.

بنا به اعلام این منبع آگاه، نشست درخواستی نخست وزیر انگلیس قرار است پشت در‌های بسته و با حضور چند تن از وزرای کابینه این کشور و تعدادی از هم حزبی‌های ترزا می‌برگزار شود.

رسانه‌های انگلیس اعلام کردند دیوید لیدینگتن، معاون نخست وزیر این کشور، مایکل اندرو گوا، وزیر محیط زیست و استیو بارکلی، وزیر برکسیت از جمله کسانی که در این نشست فوری حضور خواهند داشت.

این گزارش در حالی منتشر شد که روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد با افزایش تنش‌ها در دولت انگلیس در پی اختلاف نظر‌ها بر سر توافق برکسیت، کابینه ترزا می‌ تصمیم به برکنار کردن او گرفته و اعضای آن درصدد بودند که معاون می‌ را جایگزین او کنند.

کمپین جمع آوری امضا در اینترنت برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا که از روز چهارشنبه گذشته به راه افتاده تاکنون به امضای ۴.۵ میلیون نفر رسیده است. طبق قوانین دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، انگلیس می‌تواند برای صرف نظر کردن از خروج از اتحادیه اروپا به تنهایی تصمیم بگیرد و نیازی به موافقت دیگر کشور‌های عضو اتحادیه ندارد.

آخرین خبر‌ها درباره برکسیت حاکی از آن است که اتحادیه اروپا با تعویق برکسیت تا ۲۲ می (۱ خرداد) منوط بر اینکه دولت انگلیس موفق شود توافق جدایی از این اتحادیه را تا هفته آینده به تصویب برساند، موافقت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید