آمریکا و انگلیس در حال انتقال تروریست‌ها از عراق و سوریه به یمن هستند

    کد خبر :511942
وزیر اطلاع‌رسانی یمن

وزیر اطلاع‌رسانی یمن فاش کرد ائتلاف سعودی با حمایت آمریکا و انگلیس در حال انتقال تروریست‌ها از عراق و سوریه به یمن هستند.

ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن، در مصاحبه با این شبکه فاش کرد ائتلاف متجاوز سعودی با حمایت آمریکا و انگلیس در حال انتقال تروریست‌ها از عراق و سوریه به یمن هستند.

به گزارش افکارنیوز،او گفت: چهار تیپ از عناصر تروریست تشکیل شده است تا از آن‌ها برای کودتا علیه توافقنامه الحدیده استفاده شود. این عناصر پس از شکست در سوریه و عراق، از خاک ترکیه به اریتره منتقل می‌شوند و از آنجا به یمن منتقل می‌شوند. با توجه به اینکه این عناصر در سوریه و عراق شکست خوردند، تلاش می‌کنند روحیه آن‌ها را برای جنگیدن در یمن بازسازی شود. اگر این عناصر به کشور‌های خود بازگردند به مشکل امنیتی برای کشورهایشان مبدل خواهند شد. به همین علت این افراد را جمع می‌کنند تا آن‌ها را برای نبرد به یمن منتقل کنند و شاید به پیروزی دست پیدا کنند. با اینکه اسامی بعضی از این افراد از القاعده و داعش در فهرست تحریم‌ها قرار دارد، به آن‌ها در یمن سمت‌هایی می‌دهند.

وزیر اطلاع‌رسانی یمن افزود: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها خواهان ناکامی توافقنامه الحدیده هستند، زیرا اجرای این توافقنامه، خواست ملت یمن را محقق خواهد کرد و باعث خواهد شد بندر الحدیده به یک گذرگاه انسانی برای همه مردم یمن تبدیل شود. آن‌ها آتش‌بس در استان الحدیده و دور نگه داشتن این استان از درگیری‌ها را زمینه‌ساز ایجاد شریان حیاتی برای ملت یمن می‌دانند و آن‌ها به دنبال در تنگنا قرار دادن کامل ملت یمن هستند. دولت منصور هادی و ائتلاف سعودی از خود هیچ اختیاری ندارد.

وی تاکید کرد: کشور‌هایی که در چارچوب جنگ در یمن، سربازان و مزدوران خود را به عربستان سعودی و امارات می‌فروشند، در فهرست اهداف ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اضافه خواهند شد. ما پیش از این به این کشور‌ها هشدار داده‌ایم. در بین ائتلاف سعودی اختلافاتی ایجاد شده است و هر یک از آن‌ها به یک طرف منطقه‌ای یا بین‌المللی وفادار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید