رؤسای اتحادیه‌ها پاسخ می‌دهند

کدام صنف‌ها تسهیلات می‌خواهند؟

    کد خبر :511872
صنف‌ها تسهیلات

در شرایط فعلی اقتصاد و کسب‌وکارهای خرد و کلان که به سرمایه در گردش قابل‌توجهی نیاز است، به نظر می‌رسد بانک‌ها با ارائه وام و تسهیلات بانکی می‌توانند قدم‌های مثمر ثمری در این زمینه بردارند. به ویژه در کسب‌وکارهای صنفی که بر پایه تولید و واردات پایه‌ریزی شده‌اند سرمایه در گردش قابل‌توجهی نیاز است.

در حوزه تولید و تجارت که ارتباط تنگاتنگی با رونق تولید دارد برای رشد کسب‌وکار نیاز به سرمایه در گردش قابل توجهی دارد که در چند سال اخیر با کاهش حجم تولید و خرید و فروش کالا کاهش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و توزیعی رخ داده است که دولت نیز به این موضوع در سال‌های اخیر توجهی ویژه‌ای داشته و تسهیلات بانکی را برای رشد سرمایه در گردش در نظر گرفته است.

حال با توجه به این شرایط جای سوال دارد که صنوف تولیدی و توزیعی آیا به وام و تسهیلات بانکی نیاز دارند یا خیر که در این رابطه رؤسای اتحادیه‌های صنفی به این سوال پاسخ داده‌اند.

محمدمهدی میرمهدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حوزه فناوران رایانه واحدهای صنفی به دو گروه شرکت‌های واردکننده و توزیع کننده و واحدهای فروشگاهی سطح شهر تقسیم می‌شوند که با توجه به شرایط کسب‌وکار شرکت‌ها به وام و تسهیلات بانکی نیاز دارند اما واحدهای صنفی آن‌چنان نیازی به تسهیلات بانکی ندارند. در رابطه با واحدهای صنفی باید گفت که واحدهای صنفی فروشگاهی که متراژ فضای کاری آن‌ها کمتر از ۱۶ تا ۱۷ متر است، نیازی به تسهیلات بانکی ندارند.

عباس شمیرانی – رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید – اظهار کرد: در حوزه تولید قفل، کلید و دستگیره برای رونق تولید، ارتقای کیفیت و رونق کسب‌وکار به تسهیلات کم‌بهره به شدت احساس نیاز می‌شود، زیرا تولید فرآیند پیچیده، زمان‌بر و نیازمند سرمایه در گردش است.

وی ادامه داد: با پایان یافتن فرآیند تولید، فرآیند عرضه و فروش آغاز می‌شود که این موضوع نیز زمان‌بر بوده و مدت‌زمان بازگشت پول از زمان تولید و فروش بسیار طولانی است که افزایش میزان سرمایه در گردش در بحث تولید با توجه به شرایط اعلام‌شده بسیار مهم و حیاتی است.

شمیرانی با تأکید بر اینکه ارائه تسهیلات کم‌بهره بر قیمت نهایی محصول تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی سطح شهر که عرضه‌کننده کالا هستند آن‌چنان نیازی به وام و تسهیلات ندارند.

قربانی خواه – رئیس اتحادیه مؤسسات توریستی و خودرو کرایه – در رابطه با نیاز واحدهای صنفی زیرمجموعه خود به وام و تسهیلات بانکی اعلام کرد: واحدهای صنفی ارائه خودرو کرایه و مؤسسات توریستی با توجه به شرایط اقتصادی جامعه که قیمت خودرو به شدت افزایش‌یافته و برنامه‌های خودروسازان و دولت در راستای ارائه خودرو به‌صورت قسطی نیست، نیازی به وام و تسهیلات بانکی احساس نمی‌شود و واحدهای صنفی عموماً با داشته‌های قبلی خود فعال هستند.

امیر قدیمی نژاد – رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه – بیان کرد: تجار، تولیدکنندگان در شرایط فعلی نیاز قابل‌توجهی به وام و تسهیلات بانکی دارند و بانک‌ها باید کمک‌رسان فعالان اقتصادی باشند تا رشد و پویایی در کشور محقق شود.

به گزارش ایسنا، بهروز میلانی – رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان – در این رابطه به ایسنا گفت: با توجه به اینکه فعالان این صنف به دو دسته تجار و تولیدکننده و فروشندگان سطح شهر تقسیم می‌شوند می‌توان گفت، تولیدکنندگان و تجار برای رونق و انجام کسب‌وکار روزانه خود نیاز به وام و تسهیلات بانکی دارند اما واحدهای صنفی عرضه‌کننده سطح شهر نیازی به تسهیلات ندارند، زیرا واحدهای عرضه‌کننده سطح شهر با توجه به سفارش گذاری مشتری به تأمین و عرضه کالا می‌پردازند و عموماً کالایی در واحدهای خود دپو نگهداری نمی‌کنند.

رستگار – رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات – معتقد است با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شرایط بازار آهن که سرمایه در گردش قابل‌توجهی نیاز دارد واحدهای صنفی به وام و تسهیلات بانکی نیاز دارند.

با توجه به این تفاسیر به نظر می‌رسد که کسب‌وکارهای صنفی که بر پایه تولید و واردات پایه‌ریزی شده‌اند به سرمایه در گردش قابل‌توجهی نیاز دارند و این سرمایه در گردش با توجه به شرایط اقتصادی کشور از طریق وام و تسهیلات بانکی تأمین می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید