ادیانی: آبخیزداری در مازندران به زیر سوال رفته است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹
    کد خبر :511842
انتقال آب دریای خزر به سمنان

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران در شوک انتقال آب دریای خزر به سمنان بود که با سیل رو به رو شد.

محمد دامادی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران در سالن اجتماعات استانداری این استان با اشاره به اینکه با بارش شدید باران و وقوع سیلاب بسیاری از انبارها و اراضی کشاورزی در این استان از بین رفته است، اظهار کرد: در این حادثه، دقیقا از همان نقطه‌ای که در گذشته آسیب دیدیم، متضرر شدیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که برای انتقال آب ردیف بودجه‌ای در نظر گرفتید، برای دو استان مازندران و گلستان نیز می‌توانستید اینکار را انجام دهید.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مازندران به صورت ویژه توجه شود، خاطرنشان کرد: اگر سد شهید رجایی نبود، نصف ساری با مشکل آبگرفتگی رو به رو می شد.

آبخیزداری در مازندران زیر سوال رفته است

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بر اثر رانش و ریزش، بسیاری از پل‌ها و ابنیه‌ها تخریب شد.

وی با تاکید بر اینکه شمال کشور به یک ردیف اختصاصی نیاز دارد، تصریح کرد: دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان محکم برخورد نمی‌کند و آبخیزداری در مازندران به زیر سوال رفته است، جنگل‌ها و مراتع را به یغما برده‌اند و حریم رودخانه‌ها رعایت نشده است.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این سیل پاسخ بی‌مهری‌های صورت گرفته بر طبیعت مازندران است، گفت: باید به ازای هر چاه تخریبی، هر راس دام و اراضی تخریبی خسارت پرداخت شود.

۵۰ درصد مردم بابل آب شرب ندارند

به گزارش ایسنا،نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه پس از وقوع سیلاب، ۵۰ درصد شهروندان بابلی آب شرب ندارند، اظهار کرد: پس از وقوع سیل، تصفیه‌خانه‌ها از مدار خارج شده‌اند.

با ۱۰ میلیارد تومان هزینه جلوی خسارت گرفته می شد

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در شهرستان بابلسر، ۶۴ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است این در حالی است که می توانستیم با ۱۰ میلیارد تومان جلوی خسارت را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه هنوز پس از ۸ سال جلوی بحران در کشور گرفته نشده است، تصریح کرد: وعده های پرداخت خسارت از سال قبل همچنان روی زمین است.

وعده‌هایتان از سال گذشته هنوز محقق نشده است

سیدعلی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود نیز در این جلسه، اظهار کرد: بلایای طبیعی در مازندران افزایش یافته است، آبگیرها در حال تخریب هستند و برای این امر به کمک بلاعوض دولت نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره اقدام خوبی در جبران خسارت است، گفت: به مردم وعده ندهید که وعده‌هایتان از سال گذشته هنوز محقق نشده است.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: باید در این زمینه آسیب‌شناسی جدی صورت بگیرد و کمک بلاعوض از ۲ به ۵ میلیون تومان افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید