پژو-سیتروئن در پی خرید فیات -کرایسلر

  • خودرو
  • یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲
    کد خبر :511824

تبدیل شدن به غول خودروسازی جهان پدیده ای نوظهور است که گریبان برند های بزرگ جهان گرفته است. پیش از این گروه خودروسازی فولکس واگن با در اختیار گرفتن برند های متعدد به بزرگترین خودروسازان جهان تبدیل شد. بعد از آن نیسان و رنو اتحادی را تشکیل دادن تا دیگر خودروساز بزرگ جهان نام بگیرند . حالا هم ظاهر گروه پژو-سیتورئن بدش نمی آید که مسیر فولکس واگن را در پیش بیگرد.

به گزارش پردیس خودرو، این برند فرانسوی چندی پیش بصورت رسمی برند اوپل و زیر واکسهال را از آن خود کرد تا گسترده فعالیتش به آلمان و بریتانیا برسد.حالا در اخبار به گوش می رسد که پژو-سیتورئن خواهان خرید فیات کرایسلر یا جگوار لندرور است.البته به نظر می رسد که ادعا خرید فیات کرایسلر کمی گزافه گویی باشد چرا که فیات –کرایسلر با در اختیار داشتن برند های متعددی خود بعنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان محسوب می گردد و کمی این لقمه برای فرانسوی بزرگ خواهد بود اما به هر حال خانواده پژو به شدت از این ایده حمایت کرده اند.

این خانواده در حال حاضر مالک 13.68 درصد سهام پژو-سیتروئن بوده و یکی از سه سهامدار اصلی این کمپانی می‌باشد. رابرت پژو رئیس هلدینگ پژو در مصاحبه‌ی اخیر خود حمایتش از خرید کمپانی‌های دیگر را نشان داده است.وی در این خصوص گفت:

“ما به شدت از پروژه خرید اوپل استقبال کردیم و از فرصتها دیگر هم نیز دریغ نخواهیم کرد. این را کارلوس تاوارس(مدیر عامل پژو) خوب می داند.برند اوپل زودتر از برنامه ریزی های احیا شد و ما بسیار خرسند هستیم”

همچنین وقتی از رابرت پژو در خصوص خرید فیات-کرایسلر سئوال شد وی زیرکانه جواب داد:

“با آنها و هر برند دیگری می توان متحد شد”

قطعا فیات-کریسلر برای پژو و هر خودروساز دیگری بسیار هدف جذابی است چرا که توسط آنها می توانند به برند جیپ و بازار آمریکا راه پیدا نمایند. همچنین مدیرعامل فیات-کرایسلر گفته از هر معامله‌ای که این برند را قوی‌تر کند استقبال می‌کند.

منابع مطلع ادعا می‌کنند تاوارس نیز جنرال موتورز را گزینه‌ی مناسبی برای همکاری یا ادغام می‌داند. ظاهراً احتمال همکاری با جگوار لندروور نیز وجود دارد.

البته در اخبار به گوش می رسد که تاوارس با مشاوران خود در خصوص ادغام و یا همکاری های جدید گفتگو کرده است اما هنوز خبری رسمی از سوی پژو-سیتروئن منتشر نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید