بارش شدید باران در جنوب و غرب کشور

    کد خبر :511789
بارش شدید باران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید از غرب کشور طی امروز (۴فروردین) خبر داد و گفت: شدت بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه  اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴ فروردین) علاوه بر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد، در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان‌ و بلوچستان و جنوب فارس با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور، افزایش ابرناکی و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی امروز (۴ فروردین) سامانه بارشی در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور فعالیت می‌کند و از بعد از ظهر گستره فعالیت آن در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و غرب سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: فردا (۵ فروردین ماه) با تقویت این سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی کشور بارش به مناطق مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز و مناطقی از شمال شرق کشور کشیده می‌شود و در بیشتر مناطق بارش شدت و میزان بالایی دارد به‌خصوص در جنوب لرستان، خوزستان، چهارمحال‌ و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان فارس.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: سه‌شنبه (۶ فروردین ماه) سامانه بارشی با اندکی حرکت به سمت شرق به فعالیت خود در همان مناطق ادامه می‌دهد و بارش‌ها عمدتاً به صورت باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود و در اواخر وقت امروز (۴ فروردین ماه) و طی دوشنبه (۵ فروردین ماه) ارتفاع موج در غرب خلیج فارس به بیش از سه متر می‌رسد. همچنین امروز تنگه هرمز مواج است و دوشنبه و سه‌شنبه (۵ و ۶ فروردین) غرب دریای عمان و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان به وضعیت جوی پایتخت اشاره کرد و گفت‌: برای تهران در روز دوشنبه (۵ فروردین) آسمانی ابری همراه با بارش باران، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در برخی از ساعات رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۱۰ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۶ فروردین) آسمانی ابری همراه با بارش باران و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید