فروش کلیه ظرفیت کوینگ زگ جسکو پیش از تولید

  • خودرو
  • جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ ۱۸:۳۶
    کد خبر :511339

در دنیا خودروسازان بین الملی پدیده ای با نام سولد اوت وجود دارد که به همان فروش کلیه ظرفیت قابل فروش پیش از آن که حتی تولید شود اطلاق می گردد. البته سولد شدن در ایران این روزها امر عادی و قابل لمس است و نیاز ی به توضیح بیشتر ندارد اما در کشورهای پیشرفته تنها سوپر اسپرت و خودروهای تولید محدود خاص سولد اوت می شوند. حالا سوپر اسپرت ساز مشهور جهان ،کوینگ زک اعلام کرده کلیه ظرفیت فروش محصول جدیدش با نام جسکو که به تازگی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 رونمایی شد ،به اتمام رسیده است.

به گزارش پردیس خودرو، این شرکت عنوان کرده کلیه 125 نسخه قابل تولید تنها چند روز بعد از نمایشگاه ژنو توسط نمایندگی ها و مشتریان خریدارای شده است.این هایپر کار از برچسب قیمت 2.8 میلیون دلاری برخوردار است.

جالب است بدانیم که قبل از رونمایی 83 نسخه از جسکو بفروش رسیده و تنها 43 نسخه باقی مانده چند روز بعد از رونمایی پیش خرید شده است. البته سولد اوت شدن یک خودرو پیش از عرضه موضوع عجیب و جدیدی نیست چراکه خودروسازان مثل استون مارتین، بوگاتی و لامبورگینی هم ‌چنین وضعیت دل‌چسبی را تجربه کرده‌اند. بوگاتی معمولاً جذاب‌ترین محصولات خود را پیش از معرفی و یا اندکی پس از آن به فروش می‌رساند.

کریستین ون کونیگ زگ مدیرعامل این شرکت سوئدی گفته است:

جسکو بالاترین میزان تولید ما در طول کل تاریخ را به خود اختصاص داده است از همین رو سولد اوت شدن این تعداد برای ما سوپرایز کننده است.

نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری توئین توربو با قدرت 1280 اسب بخار (بنزین استاندارد) و یا 1600 اسب بخار (سوخت E85) می‌باشد. حتی نسخه‌ی سریع‌تر این خودرو که جسکو 300 نام دارد قبلاً در حال توسعه بوده و می‌خواهد به حداکثر سرعت 482 کیلومتر در ساعت برسد.

خریدران در حالی اقدام به پیش خرید این سوپر اسپرت نموده اند که تولید آن از سال آینده میلادی و با ظرفیت تولید 1 خودرو در هفته آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید